Protokół Nr 18

Protokół Nr 18/06

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 20 marca 2006 r.


 


Posiedzenie Komisji  rozpoczęto o godz. 1300 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1500. Na posiedzeniu obecni byli wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej i Wójt - Pani mgr inż. Barbara Wasiulewska (lista obecności: załącznik Nr 1).

 

Porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku posiedzenia.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

4.      Wyrażenie opinii na temat projektów uchwał w sprawach:

a)      zmian w budżecie gminy;

b)      regulaminu wynagradzania nauczycieli w 2006 r. zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne;

c)      planu rozwoju wsi Kołaki Kościelne;

d)      ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy.

5.      Przygotowanie sprawozdania z działalności komisji za 2005 r.

6.      Sprawy różne.

7.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Pan Jaworowski Jan przywitał wszystkich obecnych                       i otworzył osiemnaste posiedzenie Komisji.

 

Ad. 2

Przewodniczący Komisji przedstawił porządek posiedzenia i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków nie było. Porządek został przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu Nr 17/05 Komisji Rewizyjnej z dnia 19 grudnia 2005 r. nie było, protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

a)

Przewodniczący Komisji przekazał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że chciałaby zaproponować zrealizowanie inwestycji drogowych i jeśli komisja pozytywnie przychyli się do nich, to wówczas zostanie przygotowany projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy. Pani Wójt powiedziała, że zostały złożone dwa wnioski o pozyskanie środków:

1)      na rozbudowę sali gimnastycznej o widownią i pomieszczenia edukacyjne przy Szkole Podstawowej w Kołakach Kościelnych,

2)      przebudowa drogi Kołaki Stacja - Cholewy Kołomyja - droga krajowa nr 8.

Czy dostaniemy pieniądze na któryś z w/w wniosków, to dowiemy się prawdopodobnie w maju–czerwcu. Trzeba z Radą przedyskutować jaką decyzję podjąć odnośnie świetlicy w budynku OSP w Kołakach, ponieważ strażacy chcą mieć ją tylko do swojej dyspozycji. W związku z tym, że spaliła się sala na CPN w Gosiach Małych, gdzie głównie były robione poczęstunki po pogrzebie, to dopóki nie rozwiąże się ta sprawa, to można robić poczęstunek na sali gimnastycznej w Kołakach tylko od godz. 14 bądź na sali w Urzędzie Gminy. Pani Wójt powiedziała, że dobrze byłoby mieć wielofunkcyjne pomieszczenie. Pani Wójt powiedziała, że wyszła z propozycją inwestycji drogowych do Komisji Oświaty i członkowie Komisji jednogłośnie je poparli. Drogi: Kossaki Borowe, Wiśniówek i Zanie – Podłatki są dużymi inwestycjami, więc powinniśmy starać  się pozyskać na ich budowę środki. W tym roku nam się to nie uda, ponieważ nie ma programu by je zgłosić. Prawdopodobnie będzie taka możliwość w przyszłym roku. Jeśli chodzi o drogę Kossaki Borowe, to Zarząd Powiatu Zambrowskiego ma przeznaczyć 30 tys. zł na wyżwirowanie i na razie wyżwirujemy drogę Kossaki Borowe przez wieś, a w przyszłym roku może uda na się pozyskać na jej budowę środki. Pani Wójt powiedziała, że proponuje wziąć kredyt i porobić drogi przez wsie.

-         Pan Jaworowski Jan: to trzeba pokończyć wszystkie te dróżki.

-         Pan Lutostański Andrzej: a może tylko część z tych dróg zrobić?

Pani Wójt zapytała, to które zrobić drogi, a  które nie?

Na pytanie nikt nie odpowiedział.  

Pani Wójt powiedziała, że w sumie jest takich dróg dziewięć:

-         Gosie Duże-Mieczki,

-         Zanie Leśnica,

-         Gosie Małe,

-         Kołaki Kościelne (dwie ulice),

-         Gunie Ostrów,

-         Sanie Dąb,

-         Łętowo Dąb,

-         Gosie Duże.   

W sumie zrobiony zostałby odcinek ok. 3 km. Z nadwyżki budżetowej, która wynosi 221.741 zł, na budowę dróg gminnych lokalnych przeznaczylibyśmy 150 tys. zł. Pozostałoby nadwyżki 71.741 zł. Jeśli nie pozyskamy środków z Kontraktu Wojewódzkiego na „rozbudowę sali gimnastycznej o widownią i pomieszczenia edukacyjne przy Szkole Podstawowej w Kołakach Kościelnych, to zaplanowane środki na tą inwestycję (60 tys. zł) przesunęlibyśmy na drogi. Z planowanej inwestycji „budowa oczyszczalni i kanalizacji we wsi Kołaki Kościelne” przesunęlibyśmy 25 tys. zł, a z „reelektryfikacji oświetlenia ulicznego” 10 tys. zł. Zdejmując w taki sposób środki i przeznaczając je na drogi, na ich budowę zabraknie ok. 300 tys. zł. Jeśli nie dostaniemy środków na drogę Wiśniówek, to z przeznaczonych środków na tą drogę należałoby przynajmniej zrobić drogę do krzyża. Pani Wójt powiedziała, że właśnie dlatego nie przyszykowała projektu z wyżej wymienionymi propozycjami, bo chce żeby radni się zastanowili i podjęli decyzje, co będziemy dalej robić. Pani Wójt poprosiła członków, aby wypowiedzieli się co sądzą w tej sprawie.

-         Pan Dąbrowski Bogdan: uważam, że najlepiej byłoby zrobić wszystkie te drogi i zakończyć temat dróg.

-         Pan Jaworowski Jan: pewnie tak, tym bardziej że w przyszłych latach trzeba będzie zająć się kanalizacją i Ośrodkiem Zdrowia.  

Pani Wójt dodała, że dobrze byłoby jednocześnie zrobić wszystkie te dróżki, bo jest wówczas mniejszy koszt ich budowy.

Następnie Przewodniczący Komisji zapytał z osobna każdego członka Komisji Rewizyjnej, jakie mają zdanie na ten temat:

-         Pan Dąbrowski Bogdan odpowiedział, że jest „za” zrobieniem dróg,

-         Pan Kulesza Waldemar także odpowiedział że jest „za”,

-         Pan Lutostański Andrzej odpowiedział, że się zastanawia. Jeśli weźmiemy kredyt to oprócz tych dróg nic nie zrobimy. Następnie Pan Lutostański zapytał, jakie byłoby oprocentowanie kredytu?

Pani Wójt odpowiedziała, że nie dowiadywała się tego, ponieważ to na razie są tylko propozycje, ale pewnie w granicach 5-7%.

Członkowie Komisji pozytywnie ocenili zaproponowane zmiany w budżecie gminy.

Pani Wójt dodała, że dokładnie ile nas wyniesie kredyt, to będzie widać po przeprowadzeniu przetargów.

 

b)

Przewodniczący Komisji poprosił Panią Wójt o omówienie projektu uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli w 2006 r. zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne. Pani Wójt powiedziała, że na podstawie ustawy – Karty Nauczyciela rada gminy corocznie uchwala regulamin wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne. Projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli w 2006 r. zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne został uzgodniony z Zarządem Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Zambrowie. Pani Wójt powiedziała, że niniejszy regulamin jest taki sam jak w ubiegłym roku, poza niewielkim wzrostem dodatku mieszkaniowego. Nastepnie Pani Wójt przedstawiła wysokość proponowanego dodatku mieszkaniowego oraz wysokość dodatku z ubiegłego roku.

-         Pan Lutostański Andrzej: czy dodatek mieszkaniowy, mają u nas wszyscy nauczyciele?

Pani Wójt odpowiedziała, że tak.

Więcej pytań i uwag nie było, Przewodniczący Komisji poprosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli w 2006 r. zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne:

Za – 4 głosów,

Przeciw – 0 głosów,

Wstrzymało się – 0 głosów.

Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli w 2006 r. zatrudnionych w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Kołaki Kościelne.

 

c)

Pani Wójt powiedziała, projekt uchwały w sprawie planu rozwoju miejscowości Kołaki Kościelne wnika stad, że został ogłoszony konkurs z Programu Rozwoju Wsi, a chcąc wziąć udział w konkursie jednym z warunków jest opracowanie planu rozwoju miejscowości. Planowanym przedsięwzięciem będzie utworzenie świetlicy wiejskiej i wyposażenie jej w niezbędny sprzęt (meble, sprzęt komputerowy i inne). Świetlica wiejska zostałaby zaadoptowana na pierwszym piętrze budynku Ochotniczej Straży Pożarnej. Koszt planowanego przedsięwzięcia wyniesie ok. 130 tys. zł. Otrzymaliśmy już informację, że wnioski można składać w kwietniu – maju br.

Przewodniczący Komisji poprosił o pytania odnośnie projektu uchwały w sprawi planu rozwoju miejscowości Kołaki Kościelne. Pytań nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad powyższym projektem:

Za – 4 głosów,

Przeciw – 0 głosów,

Wstrzymało się – 0 głosów.

Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie planu rozwoju miejscowości Kołaki Kościelne.

 

d)

Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy wynika ze zmiany rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 r. r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 146, poz. 1223, z 2006 r. Nr 39, poz. 272). Pani Wójt powiedziała, że zaproponowane w projekcie uchwały wynagrodzenie ogólnie wzrośnie o 90 zł brutto w porównaniu do 2005 roku.

-         Pan Jaworowski Jan: czy podana kwota wynagrodzenia to wynagrodzenie brutto?

Pani Wójt odpowiedziała, że tak.

-         Pan Kulesza Waldemar: a czy można byłoby podwyższyć wynagrodzenie pracownikom?

Pani Wójt powiedziała, że można, proszę złożyć wniosek w tej sprawie na sesji.

-         Pan Jaworowski Jan skierował pytanie do członków komisji o ile proponują wzrost płac pracownikom?

Pani Wójt dodała, że w budżecie gminy na 2006 r. zaplanowany jest wzrost płac o 3%.

-         Pan Kulesza Waldemar to może 3-5%.

-         Pan Jaworowski Jan: a jaka jest przeznaczona w budżecie gminy ogólna kwota na wynagrodzenia?

Pani Wójt odpowiedziała, że ok. 300 tys. zł.

-         Pan Jaworowski Jan: to może 2%, żeby w sumie wynagrodzenia wzrosły o 5%?

Pozostali członkowie komisji wyrazili zgodę.

Przewodniczący Komisji poprosił o pytania odnośnie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy. Pytań nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad powyższym projektem uchwały:

Za – 4 głosów,

Przeciw – 0 głosów,

Wstrzymało się – 0 głosów.

Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy.

 

Ad.5

Członkowie Komisji opracowali sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej za 2005 r., które zostanie przedłożone na najbliższej sesji rady gminy (załącznik Nr 3).

 

Ad. 6

- Pan Jaworowski Jan zapytał, czy wpłynęła do urzędu jakaś pisemna skarga?

Pani Wójt odpowiedziała, że nie.

- Pan Jaworowski Jan: „a jaka jest sytuacja z drogą w Głodowie”?

Pani Wójt odpowiedziała, że obecnie toczy się sprawa w sądzie z powództwa Pana Milewskiego Lucjana.

-         Pan Jaworowski Jan: za piekarnią w Kołakach należałoby położyć grubszą rurę.

Pani Wójt odpowiedziała, że jest już kupiona i w najbliższych dniach zostanie zmieniona.

-         Pan Jaworowski Jan: a jak wygląda sytuacja odnośnie znaków informacyjnych (nazwy ulic) w Kołakach Kościelnych?

Pani Wójt odpowiedziała, że tablice zostały już zamówione i niedługo powinniśmy je otrzymać.

Pani Wójt poinformowała o prowadzonych zmianach w budynku urzędu: obecnie Biblioteka Publiczna znajduje się  na parterze, USC będzie przeniesiony na II piętro UG. Pomieszczenia po bibliotece zostaną wyremontowane i będzie tam kawiarenka, żeby młodzież miała gdzie się spotykać, posiedzieć. Jeśli np. to się nie sprawdzi, to można będzie zrobić to pod wynajem mieszkanie. Trzeba będzie położyć kostkę przed budynkiem urzędu. 

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 8

Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim obecnym i zamknął osiemnaste posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

   

     Protokolant                                                                                        Przewodniczący Komisji

 

Danuta Niewińska                                                                                        Jan Jaworowski

      

Członkowie Komisji:

1.      Bogdan Dąbrowski

2.      Waldemar Kulesza

3.       Andrzej Lutostański

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05