Protokół Nr 13

Protokół Nr 13/05

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 14 kwietnia 2005 r.


 


Posiedzenie Komisji  rozpoczęto o godz. 900 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1200. Na posiedzeniu obecni byli wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej, Pani Wójt i Pani Skarbnik (lista obecności: załącznik Nr 1).

 

Porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku posiedzenia.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

4.      Ocena realizacji budżetu gminy za 2004 rok i przygotowanie opinii o wykonaniu budżetu gminy oraz wniosku w sprawie udzielenia absolutorium.

5.      Sprawy różne.

6.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Pan Jaworowski Jan przywitał wszystkich obecnych                       i otworzył trzynaste posiedzenie Komisji.

 

Ad. 2

Porządek posiedzenia Komisji został jednogłośnie przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu Nr 12/05 Komisji Rewizyjnej z dnia 22 marca 2005 r. nie było, protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Przewodniczący Komisji poprosił Panią Skarbnik o omówienie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 r. (załącznik Nr 2 – Zarządzenie Nr 100/05 Wójta Gminy Kołaki Kościelne z dnia 22 marca 2005 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 r.). Pani Skarbnik powiedziała, że ogółem budżet gminy za 2004 r. zamknął się niedoborem budżetowym na kwotę 935 zł, z powodu nie otrzymania przyznanych środków z funduszu  Sapard na budowę dróg Czachy i Podłatki Duże w wysokości 245.609 zł. Część środków wpłynęła dopiero w lutym, a pozostała część w marcu bieżącego roku. Następnie Pani Skarbnik przeszła do omawiania dochodów i poprosiła o zadawanie pytań w trakcie omawiania zarządzenia.

-         Pan Jaworowski Jan: „czy zaległość podatku od przedsiębiorcy „Urbimax” została uregulowana”?

Pani Wójt odpowiedziała, że na dzień dzisiejszy nie została uregulowana owa zaległość. Czekamy na wezwanie z sądu. 

-         Pan Jaworowski Jan: „czy większy wpływ podatku leśnego od planowanego jest może wynikiem zwiększenia zalesienia”?

Pani Skarbnik odpowiedziała, że nie. Więcej pytań odnośnie dochodów nie było, więc Pani Skarbnik omówiła wydatki, a następnie przedstawiła sprawozdanie otrzymane od „Edukatora”,  na temat wydatków w szkole w Szczodruchach.

W celu omówienia realizowanych zadań inwestycyjnych w 2004 r. głos zabrała Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że inwestycje drogowe wyniosły ok. 574 tys. zł, remont szkoły ok. 264 tys. zł. Jeśli dodamy drobne remonty, to można powiedzieć, że ogólna wartość zrealizowanych inwestycji wynosi ponad 800 tys. zł. Pani Wójt powiedziała, że jest zadowolona z takiego wykonania inwestycji.

Więcej pytań i uwag odnośnie wykonania budżetu za ubiegły rok nie było, więc Przewodniczący Komisji podziękował Pani Wójt i Pani Skarbnik za omówienie zarządzenia. Pan Przewodniczący stwierdził, że budżet był realizowany zgodnie z planem uchwalonym przez Radę Gminy z późniejszymi zmianami, poparli to pozostali członkowie Komisji. Przewodniczący Komisji powiedział, że jest zadowolony z takiego wykonania budżetu i nie ma żadnych zastrzeżeń. Następnie Pan Przewodniczący zaproponował wydanie pozytywnej opinii o wykonaniu budżetu gminy za 2004 r. i poprosił o głosowanie w tej sprawie:

Za – 4 głosy,

Przeciw – 0 głosów,

Wstrzymało się – 0 głosów.

Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2004 rok i przygotowała wniosek do Rady Gminy o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy    z tytułu wykonania budżetu gminy za 2004 rok (załącznik Nr 3 – wniosek i opinia).

 

Ad.5

- Pan Jaworowski Jan zapytał, czy wpłynęła jakaś pisemna skarga do Urzędu?

Pani Wójt odpowiedziała, że nie.

Pani Wójt powiedziała, że nadwyżka budżetowa wyniesie ok. 246 tys. zł. Pani Wójt powiedziała, że uważa, iż 50 tys. zł trzeba pozostawić, a pozostałe środki przeznaczyć na inwestycje.

Pani Wójt powiedziała, że jeśli nie uda się pozyskać środków w przyszłym roku z programu „Posiłek dla potrzebujących”, to nie będzie dużego problemu, jak to się początkowo wydawało z utrzymanie świetlicy szkolnej. Zostanie dożywianie dla najuboższych, będzie to w granicach ok. 100 osób, a z zatrudnionych osób nie będzie trzeba nikogo zwalniać, bo dwie osoby nabywają uprawnienia emerytalne. Pani Wójt dodała, że na ten temat będziemy się zastanawiać w następnym roku szkolnym, bo trudno jest obecnie przewidzieć jak to będzie.  

Pani Wójt powiedziała, że jeśli wniosek na drogę Wiśniówek zostanie pozytywnie rozpatrzony           i okaże się, że realizacja tej inwestycje będzie w tym roku, to trzeba będzie zaciągnąć kredyt.

Pani Wójt powiedziała, że przy realizacji inwestycji drogowych Czosaki i Krusze Łubnice, zostanie przy okazji zrobiona droga w miejscowości Undy, pod warunkiem jeśli mieszkańcy sami nawożą podkład na drogę (żwir). Wówczas koszt tej drogi wyniesie ok. 20 tys. zł.

Pani Wójt poinformowała, że wczoraj wpłynęła z Ministerstwa Finansów metryczka, z której wynika, że subwencja na dziecko będzie wyższa niż w ubiegłym roku, będzie wynosić 4.543 zł. Pomimo tego wzrostu ogólna wartość subwencji oświatowej będzie mniejsza o ok. 50 tys. zł w porównaniu do ubiegłego roku, z powodu malejącej  liczby uczniów. Pani Wójt powiedziała, że w ubiegłym roku dołożyliśmy do oświaty ok. 800 tys. zł, a za podobną kwotę zrealizowaliśmy inwestycję na terenie gminy. Pani Wójt dodała, że przeanalizuje dokładnie arkusze organizacyjne dyrektorów, gdyż dużo dokładamy do oświaty. 

-         Pan Lutostański Andrzej zapytał Panią Wójt, czy to prawda, że została utworzona średnia szkoła w Szczodruchach.

Pani Wójt odpowiedziała, że tak. Zebrało się ok. 30 osób. W związku z tym została, podpisana umowa z Ośrodkiem Doskonalenia Zawodowego z Warszawy na najem sal lekcyjnych w wysokość  1.700 zł za kurs.

-         Pan Lutostański Andrzej: „czy jest minimum dzieci na przyszły rok szkolny w szkole w Szczodruchach”?

Pani Wójt odpowiedziała, że przygotuje na temat dane.

Pani Wójt poprosiła o zorganizowanie posiedzenia komisji jeszcze przed przyszłą sesją, ponieważ chce zapoznać komisję rewizyjną z protokołem z kontroli OPS. Pani Wójt zapytała członków komisji, czy pamiętają protokół z kontroli finansowej z zeszłego roku. Członkowie komisji powiedzieli, że tak. Jednak Pani Skarbnik dla pewności przedstawiła protokół z kontroli finansowej z 2004 r., zwracając szczególną uwagę na zawarte w nim zalecenia. Członkowie Komisji uznali przedstawione zarzuty za mało istotne, które nie dezorganizują prac w Urzędzie Gminy.

-         Pan Lutostański Andrzej: „czy to prawda, że rada zatrudnia kierowników OPS i Biblioteki”?

Pani Wójt odpowiedziała, że na podstawie ustawy o samorządzie gminnym ma prawo zatrudniać i zwalniać kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 9

Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim obecnym i zamknął trzynaste posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

   

   Protokolant                                                                                        Przewodniczący Komisji

 

Danuta Niewińska                                                                                      Jan Jaworowski

      

Członkowie Komisji:

1.      Bogdan Dąbrowski

2.      Waldemar Kulesza

3.      Andrzej Lutostański

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05