Protokół Nr 14

Protokół Nr 14/05

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 27 kwietnia 2005 r.


 


Posiedzenie Komisji  rozpoczęto o godz. 1200 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1400. Na posiedzeniu obecni byli wszyscy członkowie Komisji Rewizyjnej, Wójt - Pani mgr inż. Barbara Wasiulewska i Skarbnik - Pani Helena Chmielewska (lista obecności: załącznik Nr 1).

 

Porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku posiedzenia.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

4.      Zapoznanie się z protokołem pokontrolnym OPS.

5.      Sprawy różne.

6.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej - Pan Jaworowski Jan przywitał wszystkich obecnych                       i otworzył czternaste posiedzenie Komisji.

 

Ad. 2

Porządek posiedzenia Komisji został jednogłośnie przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu Nr 13/05 Komisji Rewizyjnej z dnia 14 kwietnia 2005 r. nie było, protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Przewodniczący Komisji oddał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że na dzisiejszym posiedzeniu komisji chce zapoznać członków komisji z protokołami z kontroli Ośrodka Pomocy Społecznej. Pani Wójt wcześniej wspominała członkom komisji o przeprowadzonej kontroli w OPS w ubiegłym roku, a dzisiaj powiedziała, że dokładnie przedstawi szczegóły. Kontrolę przeprowadzono w dniach 7 i 14 września 2004 r. przez Wydział Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego. Kontrolą objęto okres od 01.01.2004 r. do dnia kontroli. Pani Wójt przeczytała protokół kontroli z realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Egz. Nr 1). Kontrolę przeprowadziła Pani Ewa Bonarska – starszy inspektor wojewódzki Wydział Polityki Społecznej PUW. Następnie Pani Wójt przedstawiła protokół kontroli z realizacji zadań własnych gminy i zadań z zakresu administracji rządowej w zakresie pomocy społecznej. (Egz. Nr 2). Członkowie komisji zapoznali się z pismami od Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego Znak: PS.I.0932/27/2/04 z dnia 22 października 2004 r. i Znak PS.I.0932/28/04 z dnia 20 listopada 2004 r. (Dokumenty na temat kontroli znajdują się w OPS). Pani Wójt powiedziała, że mówi na temat kontroli dzisiaj, ponieważ dopiero w styczniu br. zakończono prowadzenie korespondencji wyjaśniającej z PUW, nie było wcześniej Pana Przewodniczącego Komisji, a Pani Wójt chciała zapoznać z powyższymi materiałami całą komisję, poza tym było dużo pracy w urzędzie. Pani Wójt powiedziała, że przede wszystkim z powodu zawyżenia niektórych zasiłków okresowych mieliśmy wstępnie zwracać ok. 15 tys. zł, ale po wyjaśnieniach zwróciliśmy 6.329,09 zł. Pani Wójt powiedziała, że prawdopodobnie byłaby mniejsza kwota do zwrotu, bo jak wynika z przedstawionych protokołów niektóre zarzuty było można od razu poprawić, nie były jakimś przestępstwem, może Pani Kierownik OPS nie potrafiła się wybronić.

- Pan Lutostański Andrzej: „czy są takie osoby, które pobrały zasiłki nielegalnie”

Pani Wójt odpowiedziała, że nie ma takich osób.

- Pan Dąbrowski Bogdan stwierdził, że dobrze, że to my musieliśmy zwrócić pieniądze, a nie ludzie.

Pani Wójt powiedziała, że jeśli chodzi o organizacyjne sprawy, to Pani Wójt odpisała PUW, że przedstawi je radzie. Czekamy teraz na sprawdzającą kontrole. Pani Wójt dodała, że z powyższymi protokołami kontrolnymi zapoznała Komisje Finansów i Rozwoju Gospodarczego.

Członkowie komisji ustali, że na sesji, na której będą przedstawiane sprawozdania z działalności jednostek organizacyjnych, jeśli będzie taka potrzeba, to zostanie poruszony ten temat.

Pani Wójt dodała, że w związku z nową kadrą w OPS, prosiła pracowników, że jak będą mieć jakieś wątpliwości, to żeby dzwonili do PUW prosząc o pomoc. Obecnie jest zatrudniony radca prawny.   

 

Ad.5

- Pan Jaworowski Jan zapytał, czy wpłynęła do urzędu jakaś pisemna skarga?

Pani Wójt odpowiedziała, że nie.

Pani Wójt poinformowała komisje o prowadzonych inwestycjach. W rezultacie dokonania wyboru oferty Wykonawcy w przetargu nieograniczonym zawarta została umowa na budowę drogi gminnej przez wieś Czosaki Dąb o wartości 105.009,87 zł. W trakcie budowy doszły dodatkowe roboty (m.in. 2 przepusty) i doliczając nadzór budowlany, to wartość inwestycji wyniosła 112.132 zł, a na drogę Czosaki w budżecie zabezpieczono 60 tys. zł. Jeśli chodzi o drogę Łubnice Krusze na jej wykonanie było zabezpieczone w budżecie 40 tys. zł.                            W przeprowadzonym postępowaniu przetargowym została wybrana oferta na budowę drogi gminnej i powiatowej Łubnice – Krusze o wartości 95.104,10 zł. Wartość zrealizowanej inwestycji po doliczeniu dodatkowych robót, nadzoru budowlanego wyniosła 109.190 zł.               M2 powierzchni bitumicznej w Czosakach wyniósł ok. 47 zł, a w Łubnicach Kruszach ok.              60 zł/m2, pomimo że w Czosakch był krótszy odcinek drogi, bo 464 mb, a w Łubnicach Kruszach 772,23 mb. Spowodowane to było tym, że droga w Czosakach była trudna do zrobienia, a w Łubnicach była możliwość, że podkład zrobił inny wykonawca, a powierzchnię bitumiczną inny. W Czosakach takiej możliwości nie było. W Kołakach Kościelnych została położona powierzchnia bitumiczna na ul. Wyszyńskiego. Inwestycja ta wyniosła 27.825 zł. W Gosiach Małych zakup żwiru do remontu drogi wyniósł 4.500 zł. Pani Wójt powiedziała, że po zapłaceniu powyższych inwestycji zostanie ze środków otrzymanych z Sapardu, naszej “nadwyżki”  ok.            90 tys. zł. Pani Wójt dodała, że byłaby za nie wydawaniem ich obecnie. Wyremontowano drogę w miejscowości Undy. Zostało to zrealizowane w sposób gospodarny i oszczędny, bo mieszkańcy sami nawieźli podkład (żwir) pod asfalt. Remont ten zostanie pokryty ze środków przeznaczonych w budżecie na remonty bieżące dróg. Pani Wójt dodała, że jeśli nie zakwalifikuje się nasz wniosek na szkołę w tym roku, to można np. zrobić jakiś etap drogi Gosie Mieczki, czy inną inwestycje, zgodnie z ustaleniami rady. Zostanie przygotowany wniosek na Rębiszewo. Pani Wójt powiedziała, że planuje w przyszły piątek jechać do Kuratorium, w celu pozyskania informacji czy nasza gmina otrzyma gimbusa.

Pani Wójt poinformowała, że jutro będzie na terenie gminy równiarka i poprosiła radnych, którzy są tym zainteresowani, żeby zapisali się na liście w sekretariacie.

-         Pan Lutostański Andrzej: „czy sam asfalt na ul. Wyszyńskiego w Kołakach wyniósł                   27 tys. zł”?

Pani Wójt odpowiedziała, że 27 tys. zł to wartość całej inwestycji, asfalt wyniósł ok. 14 tys. zł.

-         Pan Przewodniczący Komisji: „jak wpływają podatki”?

Pani Wójt odpowiedziała, że dobrze, poza wyjątkiem „Urbimax”.

-         Pan Lutostański Andrzej: „czy wymiana oświetlenia w Kołakach jest nadal aktualna”?

Pani Wójt odpowiedziała,  że tak, jak będą środki, wówczas wymienimy lampy.

 Pani Wójt poinformowała, że jesteśmy przed przetargiem na drogę Kossaki Borowe i drogę Czarnowo Dąb. Do 20 maja trzeba złożyć wniosek o dofinansowanie realizacji projektu                          „Rozbudowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Kołakach Kościelnych.               Termorenowacja budynku” ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju                          Regionalnego w ramach Priorytetu 1 - Rozbudowa i modernizacja infrastruktury                    służącej wzmacnianiu konkurencyjności regionów i Priorytetu 3 – Rozwój lokalny,                                     z wyłączeniem Działania 3.4 – Mikroprzedsiębiorstwa, Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego 2004-2006.

Pani Wójt zapytała komisje, co sądzi na temat przekazania dla szkoły w Szczodruchach czynszu za wynajem sal dla Ośrodka Doskonalenia Zawodowego z Warszawy w wysokości 1.700 zł.

-         Pan Lutostański Andrzej powiedział, że wg niego należy przekazać te pieniądze, bo szkoła         w związku z wynajęciem sal również ponosi pewne koszty np. oświetlenie, opłaty telefoniczne.

Poparli tą propozycje pozostali członkowie komisji.

-         Pan Dąbrowski Bogdan poinformował, że w Gminie Sokoły została utworzona giełda internetowa.

Pani Wójt powiedziała, że i u nas można utworzyć taką giełdę, tylko to też kosztuje kilka tys. zł.

-         Pan Kulesza Waldemar: „czy ktoś miał jakieś pretensje jeśli chodzi o dożywianie”?

Pani Wójt odpowiedziała, że nic na ten temat nie wie.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 9

Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim obecnym i zamknął czternaste posiedzenie Komisji Rewizyjnej.

   

   Protokolant                                                                                        Przewodniczący Komisji

 

Danuta Niewińska                                                                                      Jan Jaworowski

      

Członkowie Komisji:

1.      Bogdan Dąbrowski

2.      Waldemar Kulesza

3.      Andrzej Lutostański

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05