Protokół Nr XII

Protokół Nr XII/04

Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

z dnia 23 kwietnia 2004 r.


 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1300.

 

Porządek posiedzenia XII Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad XII sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy .

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy między sesjami.

6.      Sprawozdanie z działalności Wójta za 2003 rok.

7.      Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu za 2003 rok.

8.      Podjęcie uchwał w sprawie:

1/ udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy,

2/ ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy.

9.      Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.

10.  Wnioski i oświadczenia radnych.

11.  Sprawy rożne.

12.  Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski otworzył XII Sesję Rady Gminy. Przywitał Panią Wójt, Panią Skarbnik, radnych (jeden radny nieobecny, usprawiedliwiony – Pan Bogdan Dąbrowski, załącznik Nr 1 - lista obecności radnych), sołtysów (załącznik Nr 2 – lista obecności sołtysów) oraz przybyłych gości (załącznik Nr 3). Przewodniczący stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad XII Sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków nie było, więc porządek został przyjęty.

 

Ad. 3

Przewodniczący powiedział, że protokół, tak jak zawsze, był wyłożony do wglądu w pokoju nr 16, żadne uwagi nie wpłynęły, więc protokół Nr XI/04 sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 19 marca 2004 r. został przyjęty.

 

Ad. 4

Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Pani Wójt – Barbara Wasiulewska, która przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 19 marca 2004 r. do 23 kwietnia 2004 r. (załącznik Nr 4 – informacja Wójta między sesjami).  Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było.

Ad. 6

Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedłożenie Radzie Gminy sprawozdania z działalności za 2003 rok. Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z działalności za 2003 rok (załącznik Nr 8). Następnie Pani Wójt poprosiła o pytania. Pytań i uwag nie było, Pani Wójt podziękowała wszystkim za dobrą współpracę.

 

Ad. 7

W punkcie tym Pani Wójt przedstawiła ogólnie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2003 rok. Następnie Pan Przewodniczący Rady poprosił o pytania  i uwagi. Uwag nie było, więc Pan Przewodniczący poprosił o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej sprawozdania z wykonania budżetu, przedłożonego przez Wójt Gminy Kołaki Kościelne. Powyższą opinię przedstawiła Pani Wójt (załącznik Nr 5). Następnie Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Pan Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu za 2003 rok:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Sprawozdanie z wykonania budżetu przyjęto jednogłośnie.

 

Ad.8

1/

Następnie Pan Przewodniczący Rady poprosił Pana Jaworowskiego Jana - Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium. Po przedstawieniu opinii (załącznik Nr 6), Pan Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2003 rok. Przewodniczący Rady – Pan Ryszard Kołakowski poprosił o głosowanie w tej sprawie:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Rada Gminy Kołaki Kościelne jednogłośnie udzieliła absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu realizacji budżetu gminy za 2003 rok.

 

2/

Przewodniczący Rady oddał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta wynika z § 3 i § 7 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich. (Dz. U. Nr 33, poz. 264 i z 2004 r. Nr 47, poz. 448) i przeczytała powyższe paragrafy. Następnie Pan Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Pan Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głos.

Uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 7).

           

Ad. 9

Zapytania i interpelacje radnych w sprawach różnych.

 

Ad. 10

Wniosków i oświadczeń radnych nie było.

 

Ad. 11

Pan Przewodniczący Rady powiedział, że w związku z tym, iż na ostatniej sesji podjęto decyzję o skierowaniu wniosku Pana Zanieskiego Jana, zam. Ćwikły Rupie, z dnia 18 marca br. (dotyczący podjęcia tematu podziału działki nr 126/3 położonej we wsi Ćwikły Rupie) do rozpatrzenia przez stałe Komisje Rady, poprosił poszczególnych Przewodniczących Komisji o przedstawienie podjętych stanowisk. Po przedstawieniu stanowisk Komisji przez Przewodniczącego Komisji Finansów  i Rozwoju Gospodarczego, Przewodniczącą Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych oraz Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie w sprawie rozstrzygnięcia wniosku Pana Zanieskiego zgodnie z podjętymi stanowiskami przez poszczególne Komisje Rady: 

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głos.

Rada Gminy uznała powyższy wniosek za bezzasadny. Radni jednogłośnie stwierdzili, że nie widzą potrzeby dokonywania nowego podziału, gdyż istnieje opracowany podział przedmiotowej działki zatwierdzony decyzją

Pan Długoborski Andrzej poinformował o spotkaniu 25.04.04 w Andrzejewie rolników z Panią Rewident z Warszawy na temat ponownego przeanalizowania bilansów OSM w Zambrowie.  

-         Pan Kaczyński Kazimierz – sołtys wsi Wróble: poprosił o przyczepę czarnej ziemi na grób         w miejscowości Wróble. Pani Wójt wyraziła zgodę.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 12

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XII sesji Rady Gminy.

 

     Protokolant                                                                       Przewodniczący Rady

 

 Danuta Milewska                                                                  Ryszard Kołakowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05