Protokół Nr VIII

Protokół Nr VIII/03

Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

odbytej w dniu 30 października 2003 r.


 

 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1300.

 

Porządek posiedzenia VIII Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu z poprzedniej Sesji Rady Gminy .

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy między Sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawie:

1/ wyboru ławników;

2/ uchwalenia statutów sołectw gminy Kołaki Kościelne;

3/ zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

7.      Udzielenie odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych.

8.      Wnioski i zapytania radnych.

9.      Sprawy rożne.

10.  Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski otworzył VIII Sesję Rady Gminy. Przywitał radnych, Panią Wójt, Panią H. Dąbrowską, sołtysów (załącznik Nr 1 – lista obecności sołtysów). Przewodniczący stwierdził, że na obrady VIII sesji przybyło 13-stu radnych, więc obrady są prawomocne (nieobecni: Pan B. Dąbrowski – usprawiedliwiony, Pan A. Łada -usprawiedliwiony, załącznik Nr 2 - lista obecności radnych).

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad VIII Sesji Rady Gminy, który został przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu Nr VIII/03 sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 10 września 2003 r. nie było, protokół został przyjęty.

 

Ad. 4

Interpelacji i zapytań radnych nie było.

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Pani Wójt, która przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 10 września 2003 r. do 30 października 2003 r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta między sesjami). 

 

Ad. 6

1/

Przewodniczący Rady przeczytał opinię zespołu o zgłoszonych kandydatach na ławników na kadencję na lata 01.01.2004 r. – 31.12.2007 r. (załącznik Nr 4). Ustalono sposób głosowania poprzez skreślenie co najmniej dwóch kandydatów na ławników dla potrzeb Sądu Rejonowego w Zambrowie oraz pozostawienie bądź skreślenie kandydata na ławnika dla potrzeb Wydziału Pracy i Ubezpieczeń Społecznych. W przeciwnym wypadku głos będzie nieważny. Następnie Przewodniczący Rady powiedział, że trzeba wybrać Komisję Skrutacyjną i poprosił o zgłaszanie kandydatów do Komisji.

Pan J. Jaworowski zgłosił Panią Barbarę Kruszewską, Panią Teresę Ogonowską i Pana Z. Baczewskiego. Innych zgłoszeń nie było. Przewodniczący Rady zapytał powyższe osoby czy wyrażają zgodę. Kandydaci wyrazili zgodę. Po przeprowadzeniu tajnego głosowania i przeliczeniu głosów Pani Teresa Danuta Ogonowska – członek Komisji, przeczytała protokół Komisji Skrutacyjnej.

Następnie Przewodniczący Rady przeczytał projekt uchwały w sprawie wyboru ławników z kandydatami wyłonionymi podczas głosowania, tj.: dla potrzeb Sądu Rejonowego w Zambrowie – Pan Zalwski Zdzisław, Pan Zalewski Sławomir, Pan Milewski Stanisław, Pan Długoborski Tadeusz oraz dla potrzeb Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych – Pan Żychowski Tomasz i poprosił o głosowanie nad powyższym projektem uchwały:

Za                        - 13 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie wyboru ławników została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 5).

 

2/

Przewodniczący Rady oddał głos Pani Hannie Dąbrowskiej. Pani H. Dąbrowska powiedziała, że z godnie z ustawą o samorządzie gminnym, projekt uchwały w sprawie statutów sołectw podlega konsultacji z mieszkańcami gminy. Dlatego też na zebraniach wiejskich były prowadzone owe konsultacje. Na dzień dzisiejszy nie wpłynęły żadne uwagi odnośnie projektu uchwały w/s uchwalenia statutów sołectw.

W związku z tym, że pytań nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie nad uchwałą w sprawie uchwalenia statutów sołectw gminy Kołaki Kościelne:

Za                        - 13 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Powyższa uchwała została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 6).

 

3/

W celu omówienia projektu uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych Przewodniczący Rady oddał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że podjęta na poprzedniej sesji uchwała w sprawie dróg gminnych została unieważniona, ze względu na zapis w § 3 „uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”. W związku z tym poprawiono powyższy zapis w § 3 na: „uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego”.  

Uwag i pytań do projektu uchwały nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych:

Za                        - 13 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Powyższa uchwała została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 7).

 

 

 

 

Ad. 7 i 8

Zapytań i interpelacji radnych nie było, więc Przewodniczący przeszedł do następnego punktu obrad.

 

Ad. 9

Przewodniczący udzielił głosu Panu Pawłowi Backiel (firma bmb), który jadąc na sesję do Powiatu Zambrowskiego, zajechał aby poinformować na temat czwartego działania programu Sapard, które wchodzi w życie za dwa miesiące. Działanie to umożliwia rolnikom pozyskanie środków np. na rozbudowę domu, czy jego wyposażenie. Pan Backiel poinformował na jakich zasadach działa ich firma (min. współpracują z bankiem BGŻ i jeśli rolnik posiada przynajmniej 15% środków, to wystarcza na uzyskanie kredytu z banku BGŻ, którego oprocentowanie wynosi 6,5%). Pan Backiel poprosił zainteresowanych o kontakt, pozostawiając wizytówki firmy. Przewodniczący  Rady podziękował Panu Backielowi.

Pani Wójt poinformowała, że zgodnie z art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z póź. zm.): „Podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:

  1)  osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,

  2)  nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,

3)działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych”.

Nastepnie Pani Wójt przeczytała pismo z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na temat przeprowadzonej analizy oświadczeń majątkowych Pani Wójt i Przewodniczącego Rady. Pani Wójt poinformowała, że  wszyscy pracownicy Urzędu Gminy, na których ciążył obowiązek złożenia oświadczenia majątkowego, złożyli owe oświadczenia w terminie i nie stwierdzono w analizowanych oświadczeniach nieprawidłowości. 

Odnośnie oświadczeń majątkowych składanych przez radnych, Przewodniczący powiedział, że tylko jeden radny Pan K. Zawistowski złożył oświadczenie po terminie, tj. 05 maja 2003 r. Nie wywołało to żadnych skutków prawnych, tj. utraty diety, ponieważ w tym okresie nie było sesji. Przewodniczący powiedział, że nie stwierdził nieprawidłowości w analizowanych oświadczeniach majątkowych. 

Pani Wójt powiedziała, że w załączniku inwestycyjnym zaplanowano remont kuchni i okien w Szkole Podstawowej, jednak dopiero we wrześniu RKS zadecydował że podział środków nastąpi dopiero w 2004 r. Został złożony wniosek na remont kuchni do Ministerstwa Edukacji, Sportu i Zdrowia i prawdopodobnie dostaniemy ok. 27 tys. zł.

Pani Wójt poinformowała, że Pan Z. Dąbrowski – Powiatowy Lekarz Weterynarii, nie mógł dziś przyjechać, gdyż jest obecnie na sesji w Powiecie Zambrowskim, ale jeśli chodzi o badania wody, to Pani Wójt dowiedziała, się że dodatkowe badania wody są nie potrzebne. Gmina ma obowiązek wydawać zainteresowanym osobom kopię badania wody otrzymaną z Sanepidu odnośnie danej stacji, z której jest pobierana woda.  

Następnie Pani Wójt poinformowała, że w dniu 11 września br. odbyło się posiedzenie Zarządu Zambrowskiego Związku Gmin, na którym m.in. omawiano ofertę firmy Struga S.A. dotyczącą zbiórki i utylizacji odpadów zwierzęcych wysokiego i szczególnego ryzyka. Zarząd Związku zadeklarował ponoszenie kosztów w formie ryczałtu miesięcznego w wys. 175 zł brutto za każdą gminę (trzoda) i w związku z tym należy podjąć decyzję, czy gmina Kołaki będzie korzystała z przedstawionej oferty. Radni postanowili, że w tym roku gmina nie będzie podpisywać umowy z firmą Struga, dopiero w przyszłym roku i po zapoznaniu się z ofertami innych firm.  

Następnie Pani Wójt powiedziała, że trzeba pomyśleć nad uregulowaniem sprawy z odpadami komunalnymi. Pani Wójt poinformowała, że są dwie chętne firmy do zbiórki odpadów na terenie gminy: Pan Rokicki i Kaczyński, którzy proponują kupno trzech kontenerów na jedną miejscowość i od każdego właściciela posesji pobór kwoty 5 zł oraz Gospodarka Komunalna w Zambrowie – dla każdego właściciela kontener i pobór kwoty w wysokości 6,5 zł.

Pani Wójt powiedziała, że odnośnie strat na wodę, to w Zaniach są największe. Dlatego też planuje się nie zapowiedziane kontrole w poszczególnych miejscowościach pobierających wodę ze stacji Zanie.

Przewodniczący Rady poprosił o pytania:

-         Pan A. Lutostański zgłosił brak oświetlenia na ul. 11 Listopada w Kołakach Kościelnych.

Pani Wójt odpowiedziała, że celowo nie informowała Zakład Energetyczny, gdyż czeka na większą liczbę zgłoszeń, ponieważ koszty przyjazdu są drogie, ale jeśli w najbliższych dniach nie będzie innych zgłoszeń, to zostanie zgłoszona naprawa w Kołakach.  

-         Pan Z. Baczewski poprosił o nawiezienie czarnej ziemi na grób w miejscowości Wróble.

Pani Wójt odpowiedziała, że o tym pamięta i liczyła, że gmina dostanie środki od Wojewody Podlaskiego, jednak prawdopodobnie w tym roku nie dostaniemy środków, ale w przyszłym roku na  utrzymanie cmentarzy pozyskamy 1 tys. zł.

-         Pan Ożarowski T. – sołtys z Kossak: zgłosił brak tablicy ogłoszeń w miejscowości Kossaki, która jest konieczna np. do wieszania ogłoszeń otrzymywanych z Urzędu Gminy.

Pani Wójt powiedziała, że w przyszłym roku postara się wygospodarować środki na podobne przeznaczenie i poprosiła sołtysów, aby zgłaszali w sekretariacie UG brak tablic.

Pan Jaworowski J. dodał, że należałoby również oznakować ulice w Kołakach oraz usunąć drzewo przed szkołą, dopóki nie ma tam asfaltu.

Pani Wójt poinformowała, że 27 września w turnieju ”Aktywizacja społeczności wiejskiej w Szepietowie 2003 r.” wieś Podłatki Duże zajęła II miejsce, natomiast w turnieju piłki nożnej w Czerwonym Borze gmina Kołaki zajęła I miejsce.  

Na zakończenie sesji Przewodniczący Rady poinformował na temat sytuacji OSM w Zambrowie. Powiedziała, że 11.10 2003 r. odbyło się Walne Zgromadzenie w Grajewie, na którym to szczegółowo były omawiane warunki przyłączenia OSM w Zambrowie. Postanowiono, że zostaniemy przyłączeni na równych zasadach, jak pozostałe mleczarnie. Przewodniczący przedstawił otrzymaną faxem informację z Grajewa o cenach mleka, jakie będą obowiązywać rolników po przyłączeniu, tj. od  01 listopada br.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 10

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne.

 

     Protokolant                                                                       Przewodniczący Rady

 

 Danuta Milewska                                                                  Ryszard Kołakowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05