Protokół Nr XXVI
Protokół Nr XXVI/06
z obrad Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
z dnia 27 kwietnia 2006 r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy w Kołakach Kościelnych, a zakończono o godz. 1200.
Obradom przewodniczył Pan Kołakowski Ryszard – Przewodniczący Rady Gminy Kołaki Kościelne.
Porządek posiedzenia XXVI Sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Przyjęcie porządku obrad XXVI sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta o pracy między sesjami.
6. Sprawozdanie z działalności Wójta za 2005 rok.
7. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 rok i podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu.
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Kołaki Kościelne w roku 2006 r. z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
b) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne,
c) wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej.
9. Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2005 r.
10. Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.
11. Wnioski i oświadczenia radnych.
12. Sprawy rożne.
13. Zamknięcie obrad.
Ad. 1
Obrady XXVI sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski. Przywitał Wójt – Panią mgr inż. Barbarę Wasiulewską, Skarbnik - Panią Helenę Chmielewską, radnych (załącznik Nr 1 - lista obecności radnych, dwóch radnych nieobecnych – Pani Barbara Kruszewska i Pan Jan Jaworowski), sołtysów (załącznik Nr 2 - lista obecności sołtysów). Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 13 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał Rady Gminy.
Ad. 2
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XXVI sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków i uwag nie było, więc Przewodniczący powiedział, że uznaje się porządek obrad za przyjęty.
Ad. 3
Przewodniczący Rady powiedział, że protokół Nr XXV/06 z obrad poprzedniej sesji był wyłożony do wglądu. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do projektu protokołu. Uwag nie wniesiono, wobec czego Przewodniczący Rady powiedział, że protokół Nr XXV/06 z obrad sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 24 marca 2006 r., uznaje się za przyjęty.
Ad. 4
Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.
Ad. 5
W punkcie tym głos zabrała Wójt – Pani mgr inż. Barbara Wasiulewska. Pani Wójt przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 24 marca 2006 r. do 27 kwietnia 2006 r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta o pracy między sesjami). Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było.
Ad. 6
Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedłożenie Radzie Gminy sprawozdania z działalności za 2005 rok. Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z działalności Wójta za 2005 rok (załącznik Nr 4).
Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego sprawozdania. Radni nie mieli żadnych zastrzeżeń do sprawozdania z działalności Wójta za 2005 r.
Ad. 7
Pani Wójt przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2005 r. Pani Wójt powiedziała, że jest zadowolona z wykonania budżetu gminy, ponieważ budżet był realizowany z należytą starannością, nie było przekroczeń dyscypliny finansów. Ogółem budżet gminy za 2005 r. zamknął się nadwyżką budżetową w wysokości 222.676 zł. Wykonanie budżetu po stronie dochodów wyniosło 100,0%, a po stronie wydatków 95,4%. Pani Wójt omówiła zrealizowane zadania inwestycyjne w 2005 r. Inwestycje były prowadzone w sposób gospodarny i oszczędny.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusje na temat wykonania budżetu gminy za 2005 rok. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Wójta Gminy Kołaki sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2005 r. Pani Wójt przeczytała powyższą opinię. Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Pan Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 r.:
Za - 13 głosów
Przeciw - 0 głosów
Wstrzymało się - 0 głosów.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2004 r. przyjęto jednogłośnie.
Przewodniczący Rady powiedział, że rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu wiąże się z podjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tego tytułu. Następnie Pan Przewodniczący poprosił Pana Dąbrowskiego Bogdana – Wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Kołaki Kościelne wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium. Po przedstawieniu tej opinii Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił wniosek o udzielenie absolutorium dla Wójta Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2005 rok. Pan Przewodniczący Rady poprosił o pytania. Pytań nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy:
Za - 13 głosów
Przeciw - 0 głosów
Wstrzymało się - 0 głosów.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada Gminy jednogłośnie udzieliła absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu gminy za 2005 r. (załącznik Nr 5).
Pani Wójt podziękowała radzie.
Ad. 8
a)
Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o omówienie projektu uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Kołaki Kościelne w roku 2006 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Pani Wójt omówiła ogólnie w/w projekt uchwały. Przewodniczący Rady otworzył dyskusje.
Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Kołaki Kościelne w roku 2006 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i poddał go pod głosowanie:
za - 13 głosów
przeciw - 0 głosów
wstrzymało się - 0 głosów.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy Gminy Kołaki Kościelne w roku 2006 z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (uchwała Nr XXVI/131/06 - załącznik Nr 6).
b)
Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o omówienie projektu uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne. Pani Wójt powiedziała, że uchwalenie regulaminu wymusza ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Projekt uchwały w sprawie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne został zaopiniowany przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Zambrowie. Było kilka uwag, które zostały uwzględnione. Pani Wójt powiedziała, że regulamin ten dotyczy wszystkich mieszkańców gminy Kołaki Kościelne, więc po podjęciu uchwały i ogłoszeniu jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego, zostanie również przekazany sołtysom w celu jego rozpowszechnienia mieszkańcom gminy. Pani Wójt dokładnie omówiła projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusje. W związku z tym, że dyskusji nie podjęto i uwag nie było, Przewodniczący Rady odczytał projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne i poddał go pod głosowanie:
za - 13 głosów
przeciw - 0 głosów
wstrzymało się - 0 głosów.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Rada Gminy jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołaki Kościelne (uchwała Nr XXVI/132/06 - załącznik Nr 6).
c)
W celu omówienia projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej, Przewodniczący Rady – Pan Ryszard Kołakowski przekazał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że projekt ten jest wynikiem wcześniejszych rozmów na ten temat z Radą Gminy. Pani Wójt powiedziała, że podjęcie uchwały umożliwi rozpoczęcie procedury przetargowej. Wartość działek zostanie oszacowania przez biegłego. Pani Wójt omówiła projekt uchwały i poprosiła o pytania.
W związku z tym, że żadnych uwag i pytań nie było, Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej i poddał go pod głosowanie:
za – 13 głosów
przeciw – 0 głosów
wstrzymało się – 0 głosów.
W głosowaniu udział wzięło 13 radnych.
Uchwała Nr XXVI/133/06 w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej została jednogłośnie podjęta (załącznik Nr 7).
Ad. 9
W punkcie tym Przewodniczący Rady Pan Ryszard Kołakowski poprosił Panią Ogonowską Tersę - Przewodniczącą Komisji Oświaty Kultury i Spraw Społecznych o przedstawienie sprawozdania z realizacji zadań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2005 r. Pani Teresa Ogonowska przeczytała sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w 2005 r
Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi do przedstawionego sprawozdania. Pytań i uwag nie było.
Ad. 10
Przewodniczący Rady poinformował, że od ostatniej sesji nie wypłynęły zapytania i interpelacje. Zapytania formułowane ustnie w sprawach różnych.
Ad. 11
W pkt. „Wnioski i oświadczenia radnych” nie wniesiono żadnych zgłoszeń.
Ad. 12
Pani Wójt poprosiła Pana Stanisława Rykaczewskiego – Z-cę Wójta o poinformowanie na temat prowadzonej komunalizacji gruntów Skarbu Państwa. Pan Rykaczewski Stanisław powiedział że komunalizacja dotyczy dwóch działek położonych w Głodowie Dąb. Następnie dokładnie wyjaśnił, jak będzie komunalizacja przebiegać.
Pani Wójt powiedziała, że chciałaby wrócić do sprawy odnośnie zaciągnięcia kredytu na realizacje inwestycji drogowych. Pani Wójt powiedziała, że słyszała pogłoski, iż niektórzy mają jakieś zastrzeżenia odnośnie zaciągnięcia kredytu. Pani Wójt powiedziała, że jeśli ktoś ma zastrzeżenia to niech powie. W przypadku gdy zaciągniemy kredyt na realizację dróg, to nasze zadłużenie wyniesie 3% w skali roku, podczas gdy gminy mogą mieć zadłużenie do 60%. Pani Wójt przeczytała pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej z Łomży odnośnie naszego planowanego zadłużenia. Pani Wójt powiedziała, że nie chce wybierać, która z tych dróg jest ważniejsza i zostanie zrobiona, bo wszystkich dróg z własnych środków nie zrobimy.
Pan Przewodniczący Rady dodał, że już mówił na ten temat, żeby radni się zastanowili i byli świadomym, jakie są konsekwencje zaciągnięcia kredytu. Jak zrobimy drogi, to później będą realizowane inne inwestycje. Pan Przewodniczący Rady poprosił o podjęcie dyskusji w tej sprawie.
Radni dyskusji nie podjęli, twierdząc że są za zrealizowaniem podjętej uchwały na poprzedniej sesji.
Więcej spraw nie poruszano.
Ad. 13
Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XXVI sesji Rady Gminy.
Protokolant Przewodniczący Rady
Danuta Niewińska Ryszard Albin Kołakowski
Metryka strony