Protokół Nr XVII

Protokół Nr XVII/04

Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

z dnia 17 grudnia 2004 r.


 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1230.

 

Porządek posiedzenia XVII Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad XVII sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy między sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawie:

a)      obniżenia średniej ceny skupu żyta;

b)      obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna;

c)      wysokości stawek podatku od nieruchomości;

d)      budżetu gminy na 2005 rok;

e)      zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady;

f)        zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej;

g)      planu pracy Rady Gminy;

h)      zmian w budżecie gminy.

7.      Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.

8.      Wnioski i oświadczenia radnych.

9.      Sprawy rożne.

10.  Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski otworzył XVII sesję Rady Gminy. Przywitał Panią Wójt, Panią Skarbnik, radnych (załącznik Nr 1 - lista obecności radnych) i sołtysów (załącznik Nr 2 - lista obecności sołtysów). Pan Przewodniczący poinformował, że Pan Święcki Stanisław spóźni się, o czym wcześniej powiadomił Pana Przewodniczącego. Przewodniczący Rady stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad XVII sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków nie było, porządek został przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu z poprzedniej sesji nie było, więc protokół Nr XVI/04 sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 4 października 2004 r. został przyjęty. 

 

Ad. 4

Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.

 

 

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Wójt – Pani Barbara Wasiulewska. Pani Wójt przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 04 października do 17 grudnia 2004 r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta między sesjami). Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było.

 

Ad. 6

a)

Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o omówienie projektów uchwał. Pani Wójt powiedziała, że generalnie założono na 2005 r. wzrost podatków o 3% w stosunku do obecnego roku. Wymiar z podatku rolnego wynosi ok. 200 tys. zł, a wpływa ok. 100 tys. zł, ponieważ reszta to np. ulgi inwestycyjne.  Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta zakłada wzrost ok. 1 zł za 1 q żyta w stosunku do roku 2004 r. Następnie Pani Wójt poprosiła o pytania:

-         Pan Rykaczewski Stanisław: „lepiej teraz podnieść o 3%, niż np. za rok o 10%”?

Więcej pytań i uwag nie było, więc Pan Przewodniczący przeczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta i poprosił o głosowanie nad projektem tej uchwały:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta została jednogłośnie przyjęta            (załącznik Nr 4).

 

b)

Pani Wójt przedstawiła wysokość podatku leśnego obowiązującego w 2004 r. i zaproponowała jego wzrost o 3%  na 2005 r.

Przewodniczący Rady przeczytał projekt uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna i poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad powyższym projektem uchwały:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 5).

 

c)

Pani Wójt przedstawiła obowiązujące stawki podatku od nieruchomości w 2004 r. i powiedziała, że również jest propozycja o ich zwiększenia o 3%. Następnie Pani Wójt przeczytała projekt uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości.

Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie wysokości stawek podatku od nieruchomości została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 6).

 

d)

Pani Wójt powiedziała, że projekt budżetu na 2005 r. był omawiany na wszystkich komisjach Rady oraz został przedłożony Regionalnej Izbie Obrachunkowej. RIO zaopiniowała pozytywnie przedłożony projekt budżetu gminy na 2005 r. i Pani Wójt przeczytała otrzymaną opinię (załącznik Nr 7). Pani Wójt powiedziała, że plan budżetu na 2005 rok jest skromniejszy w  stosunku do obecnego roku. Rezerwa została zaplanowana na poziomie 30 tys. zł. Następnie Pani Wójt omówiła załącznik inwestycyjny. Trudno jest przewidzieć, ile uda się pozyskać środków strukturalnych na realizacje inwestycji. Pani Wójt powiedziała, że jest propozycja, aby była pomoc mieszkańców przy realizacji inwestycji drogowych. Pani Wójt dodała, że w tym roku na dzień dzisiejszy w całej parafii urodziło się 17 dzieci. Subwencja oświatowa została zmniejszona i będzie się zmniejszać, więc trudno będzie utrzymać trzy szkoły. Pani Wójt poprosiła o pytania odnośnie projektu budżetu gminy na 2005 rok:

-       Pan Stanisław Rykaczewski: „szkoda, że tak mało środków dostaje nasza gmina z rządu”.

W związku z tym, że więcej pytań i uwag nie było, Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie budżetu gminy na 2005 rok:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie budżetu gminy na 2005 rok została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 8).

 

e)

Przewodniczący Rady – Pan Ryszard Kołakowski poprosił Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Gospodarczego o przedstawienie planu pracy Komisji na 2005 rok. Następnie Przewodniczący Rady poprosił o przeczytanie plany pracy Komisji Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Przewodniczącą Komisji – Pani Teresę Ogonowską. Po przedstawieniu planów pracy poszczególnych komisji Rady, Pan Przewodniczący Rady poprosił o pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady :

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 9).

 

f)

Przewodniczący Rady poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej - Pana Jaworowskiego Jana o przedstawienie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2005 rok. Następnie Pan Kołakowski Ryszard poprosiła o pytania odnośnie przedstawionego planu pracy.

Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały         w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 10).

 

g)

Przewodniczący Rady przeczytał projekt planu pracy Rady Gminy na 2005 rok i powiedział, że w związku z tym, że plan był opracowany wcześniej, przed przyjęciem budżetu gminy na 2005 rok, należy w palnie pracy Rady w I kwartale punkt 1 przenieść do IV kwartału jako punkt 4, z tym, że będzie on brzmiał jako: „Uchwalenie budżetu gminy Kołaki Kościelne na 2006 rok”, a nie na 2005 r. Następnie Przewodniczący poprosił o pytania i uwagi.

W związku z tym, że pytań i uwag nie było, Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie planu pracy Rady Gminy z uwzględnieniem wyżej zaproponowanej zmiany:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie planu pracy Rady Gminy wraz z zaproponowaną zmianą została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 11).

 

h)

Przewodniczący Rady – Pan Ryszard Kołakowski oddał głos Pani Skarbnik. Pani Skarbnik – Helena Chmielewska omówiła zaproponowane zmiany w budżecie gminy, zwracając uwagę szczególnie na zał. Nr 5 – częściowy podział nadwyżki budżetowej za rok 2003. Pani Skarbnik poprosiła o pytania i uwagi:

-         Pan Jaworowski Jan: „na co została przeznaczona kwota w załączniku nr 5 w dziale 852, rozdz. 85214 § 3110 – 5.000 zł”?

Pani Skarbnik powiedziała, że w kwocie tej został ujęty pochówek podopiecznego i wypłata zasiłków jednorazowych.

Więcej pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad przyjęciem uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy:

Za                        - 15 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 12).

 

Ad. 7

Zapytania i interpelacje radnych w sprawach różnych.

 

Ad. 8

Wnioski i oświadczenia radnych w sprawach różnych.

 

Ad. 9

Pani Wójt poinformowała o piśmie z Sądu Gospodarczego z Łomży na temat prowadzonego postępowania upadłościowego wobec „Urbimax”. Pani Wójt powiedziała, że w dniu 29 grudnia będzie spotkanie wierzycieli i zapytała radnych i sołtysów, jakie mają zdanie na ten temat.

Radni i sołtysi uznali, iż najlepiej będzie zachować się podobnie, jak inni wierzyciele, np. jeśli oni umorzą zaległości, to my również.

-         Pan Jaworowski Jan: „czy jest już światło na ul. Listopada w Kołakach”?

Pani Wójt odpowiedziała, że jest.

Pani Wójt poinformowała o wizytacji 16 grudnia z Zarządu Straży pożarnej z Zambrowa. Pani Wójt podziękowała wszystkim za tak liczny udział w uroczystościach 14 listopada.

Więcej spraw nie poruszano.

 

Ad. 10

Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XVII sesji Rady Gminy.

 

     Protokolant                                                                       Przewodniczący Rady

 

 Danuta Niewińska                                                                 Ryszard Kołakowski

 

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05