Protokół Nr XIX

Protokół Nr XIX/05

Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne

z dnia 30 marca 2005 r.


 


Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 1000 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 1230.

 

Porządek posiedzenia XIX Sesji Rady Gminy:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Przyjęcie porządku obrad XIX sesji Rady Gminy.

3.      Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji Rady Gminy.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Informacja Wójta o pracy między sesjami.

6.      Podjęcie uchwał w sprawie:

a)      zmian w budżecie gminy;

b)      zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej;

c)      ustalenia opłat za korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej;

d)      regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym;

e)      ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy;

f)        ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy;

g)      zmian w Statucie Gminy Kołaki Kościelne;

h) przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne.

7.      Udzielenie odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na sesji.

8.      Wnioski i oświadczenia radnych.

9.      Sprawy rożne.

10.  Zamknięcie obrad.

 

Ad. 1

Przewodniczący Rady - Pan Ryszard Kołakowski otworzył XIX sesję Rady Gminy. Przywitał Panią Wójt, Panią Skarbnik, radnych (załącznik Nr 1 - lista obecności radnych, jeden radny nieobecny – Pan Jaworowski Jan) i sołtysów (załącznik Nr 2 - lista obecności sołtysów). Pan Przewodniczący poinformował, że nieobecność Pana Jaworowskiego Jana jest usprawiedliwiona. Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził prawomocność obrad.

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad XIX sesji Rady Gminy i zapytał czy są ewentualne wnioski w sprawie zmiany do przedstawionego porządku obrad. Wniosków nie było, porządek został przyjęty.

 

Ad. 3

Uwag do protokołu z poprzedniej sesji nie było, więc protokół Nr XVIII/05 sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne z dnia 27 stycznia 2005 r. został przyjęty. 

 

 

 

Ad. 4

Punkt „Interpelacje i zapytania radnych” postanowiono połączyć z punktem „Sprawy różne”.

 

Ad. 5

W punkcie tym głos zabrała Wójt – Pani Barbara Wasiulewska. Pani Wójt przedstawiła informacje o pracy między sesjami w okresie od 27 stycznia 2005 r. do 30 marca 2005r. (załącznik Nr 3 – informacja Wójta między sesjami). Pytań i uwag do przedstawionej informacji nie było. 

 

Ad. 6

a)

Przewodniczący Rady przekazał głos Pani Skarbnik. Pani Skarbnik omówiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy. Pani Wójt powiedziała, że Powiatowa Komenda Straży Pożarnej w Zambrowie kilkakrotnie zwracała się z prośbą o wsparcie finansowe na zakup samochodu, dlatego też w projekcie niniejszej uchwały zaplanowano na ten cel 10 tys. zł. Pani Wójt dodała, że komisje rady przychyliły się do przekazania 10 tys. zł dla PKSP w Zambrowie. Pani Wójt wytłumaczyła skąd wynika w dziale administracja publiczna zwiększenie wydatków na zakup materiałów biurowych i węgla w Urzędzie Gminy. Pani Wójt powiedziała, że gmina przystąpiła do programu wdrażania elektronicznego i trzeba było wówczas wykazać zabezpieczenie środków. Dlatego też Pani Wójt zarządzeniem zdjęła 15 tys. zł z działu administracja i wykazała je jako zabezpieczenie, a teraz z powrotem niniejszą uchwałą wrócą na miejsce. Gmina przeznaczy 15 tys. zł, a pozyska sprzęt komputerowy o wartości ok. 64 tys. zł.

Przewodniczący otworzył dyskusje. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia zmian w budżecie gminy:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 4).

 

b)

Przewodniczący Rady oddał głos Pani Wójt. Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej wynika z ustawy o pomocy społecznej. Projekt ten reguluje wydatki na usługi, pomoc rzeczową, gorące posiłki, zasiłki na ekonomiczne usamodzielnienie, zasiłki okresowe i zasiłki celowe, które podlegają zwrotowi w części lub całości na zasadach określonych niniejszym projektem uchwały. Pani Wójt powiedziała, że podstawą otrzymania świadczenia jest kryterium dochodowe i wynosi 316 zł na osobę w rodzinie lub 474 zł w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko. Następnie Pani Wójt omówiła zasady zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej i poprosiła o pytania.

Pytań nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 5).

 

c)

Pani Wójt powiedziała, że w związku z tym, że nie ma już dotacji z Ministerstwa Finansów na dożywianie dzieci w szkole, Dyrektor ZS w Kołakach wspólnie z Panią Skarbnik przeprowadzili kalkulację kosztów ponoszonych na dożywianie. Z kalkulacji wynika, że koszt obiadu kształtuje się na wysokości 3,80 zł. Pani Wójt dodała, że do tej pory cena obiadu faktycznie wynosiła 3,80 zł, z tym że rodzice płacili 1,90 zł za żywność, a pozostałe koszty, takie jak: woda, energia, obsługa pokrywane były z budżetu gminy. Pani Wójt powiedziała, że został podpisany Program „Posiłek dla potrzebujących” w wyniku którego dostaniemy ok. 34 tys. zł dotacji od Wojewody Podlaskiego, a drugą połowę dołoży gmina. Obecnie kwalifikuje się około 130 osób na dożywianie.

Przewodniczący zapytał, czy są jakieś pytania i uwagi. Pytań i uwag nie było, więc Przewodniczący poprosił o głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej:

Za                        -   14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów

Rada jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej (załącznik Nr 6).

 

d)

Pani Wójt powiedziała, że został przygotowany projekt uchwały w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym, ponieważ Rada Gminy musi uchwalić do końca marca regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym. Regulamin określa sposób ustalania wysokości stypendium szkolnego, formy w jakich udziela się stypendium szkolnego, tryb i sposób udzielania stypendium i zasiłku szkolnego. Pani Wójt powiedziała, że miesięczna wysokość dochodu w rodzinie ucznia uprawniająca do ubiegania się o stypendium szkolne nie może być większa niż 316 zł (netto). Ustawowo maksymalna wysokość stypendium wynosi 112 zł, a minimalna 44,80 zł, natomiast wysokość zasiłku szkolnego nie może jednorazowo przekroczyć 280 zł. Świadczenia pomocy materialnej o charakterze socjalnym przyznaje Wójt w drodze decyzji administracyjnej. Do opiniowania wniosków o udzielenie pomocy materialnej o charakterze socjalnym Wójt powołuje komisję stypendialną oraz określa jej tryb pracy. Pani Wójt powiedziała, że stypendium będzie wypłacane dopiero po otrzymaniu dotacji z budżetu państwa. Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały był omawiany na komisjach i w § 17 w regulaminie termin składania wniosku określono na 31 marca. Pani Wójt powiedziała, że ma propozycje zmiany terminu na 15 kwietnia i poprosiła o pytania.    

Radni nie mieli zastrzeżeń odnośnie projektu uchwały oraz zmiany terminu składania wniosków na 15 kwietnia br., więc Przewodniczący poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym z uwzględnieniem zmiany terminu składania wniosku z dnia 31 marca na 15 kwietnia:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym została  jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 7).

 

 

 

e)

Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy wynika ze zmiany rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w urzędach gmin, starostwach powiatowych i urzędach marszałkowskich (Dz. U. Nr 33, poz. 264, z  2004 r. Nr 47, poz. 448, z 2005 r. Nr 34, poz. 309). Pani Wójt przedstawiła, ile obecnie będzie wynosiło wynagrodzenie Pani Wójt.

Pytań i uwag nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie nad projektem uchwały                 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 8).

 

f)

Pani Wójt przedstawiła wniosek Dyrektora ZS oraz Kierownika OPS o ustalenie najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy. Następnie Pani Wójt przedstawiła propozycje tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników obsługi i ekonomiczno – administracyjnych w ZS i w Bibliotece. Pani Wójt powiedziała, że w tym przypadku będzie to kategoria zaszeregowania V, czyli wynagrodzenie wyniesie od 851,80 zł do 884,00 zł.  

Pytań i uwag nie było, Przewodniczący Rady poprosił o głosowanie nad projektem uchwały                 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych gminy została  jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 9).

 

g)

Przewodniczący Rady poprosił o omówienie projektu uchwały w sprawie zmian w Statucie Gminy Kołaki Kościelne Panią Niewińską Danutę. Pani Niewińska powiedziała, że projekt uchwały zawiera zmiany, które faktycznie w naszej gminie były realizowane, ale brakuje ich zapisu w Statucie. I tak np. Przewodniczący Rady Gminy przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek w godz. 1400-1600 i taka informacja jest wywieszona na tablicy ogłoszeń, ale trzeba taki zapis wprowadzić do statutu. Podobnie jest w przypadku protokołów komisji rady, trzeba uregulować w statucie, co protokół z posiedzenia komisji powinien w szczególności zawierać. Projekt uchwały reguluje również sposób postępowania przy załatwianiu wniosków oraz skarg. Do zadań Komisji Rewizyjnej zostało dodane wstępne badanie skarg.  

Przewodniczący poprosił o pytania. Pytań i uwag nie było, Przewodniczący porosił o głosowanie w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Gminy Kołaki Kościelne:

 Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie zmian w Statucie Gminy Kołaki Kościelne została jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 10).

 

h)

Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne został przygotowany przez Gminną Komisje Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Następnie Pani Wójt ogólnie omówiła powyższy projekt i poprosiła o pytania.

Pytań i uwag nie było, Przewodniczący poprosił o głosowanie w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne:

Za                        - 14 głosów

Przeciw               -   0 głosów

Wstrzymało się   -   0 głosów.

Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Gminy Kołaki Kościelne została  jednogłośnie przyjęta (załącznik Nr 11).

 

Ad 7

Przewodniczący Rady poinformował, że od ostatniej sesji nie wypłynęły zapytania i interpelacje.  Zapytania formułowane ustnie w sprawach różnych.

 

Ad. 8

Wnioski i oświadczenia radnych w sprawach różnych.

 

Ad. 9

Pani Wójt poprosiła sołtysów, aby poinformowali w swoich miejscowościach o programie stypendialnym.

Przewodniczący poinformował o dwóch spotkaniach z firmami, które budują płyty gnojowe i szamba. Przewodniczący powiedział, że według niego, to druga firma jest korzystniejsza, gdyż nie żąda przed wykonaniem prac zaliczek. Pan Kołakowski poprosił Pana Święckiego Stanisława, aby wypowiedział się na temat tej firmy, gdyż wykonywała ona prace u Pana Święckiego.  

Pan Święcki powiedział, że nie miał z tą firmą problemów i uważa ją za profesjonalną.

Pani Wójt dodała, że jeśli ktoś się zdecyduje na wykonanie płyt tej firmy, to można się zapisać na listę w sekretariacie w urzędzie gminy.

-         Pan Rykaczewski Stanisław zapytał, ile wydaliśmy środków na odśnieżanie?

Pani Wójt odpowiedziała, że ok. 2 tys. zł. Pani Wójt powiedziała, że trzeba się zastanowić i może porozmawiać z Prezesem „Mlekpol-u”, aby zamocował spychy do samochodów jeżdżących po mleko. 

Więcej spraw nie poruszano.

Ad. 11

Przewodniczący podziękował wszystkim obecnym i zamknął obrady XIX sesji Rady Gminy.

 

     Protokolant                                                                            Przewodniczący Rady

 Danuta Niewińska                                                                 Ryszard Albin Kołakowski

Metryka strony

Udostępniający: Gmina Kołaki Kościelne

Wytwarzający/odpowiadający: Adam Kulesza

Wprowadzający: Adam Kulesza

Data wprowadzenia: 2006-07-05

Data modyfikacji: 2006-07-05

Opublikował: Adam Kulesza

Data publikacji: 2006-07-05