2015.11.24 Wyjaśnienie treści SIWZ:Kompleksowa dostawa energii elektrycznej

Kołaki Kościelne, dnia 2 grudnia 2015 r.
RD.271.1.5.2015
 
WYJASNIENIE TRESCI SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
Dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego znak: RD.271.1.5.2015 nr ogłoszenia 317126-2015 z dnia 24.11.2015 r. w trybie przetargu nieograniczonego na : „KOMPLEKSOWĄ DOSTAWĘ ENERGII ELEKTRYCZNEJ, OBEJMUJĄCĄ SPRZEDAŻ I ŚWIADCZENIE USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO OBIEKTÓW I URZĄDZEŃ GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE W OKRESIE 01.01.2016 – 31.12.2016” o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art.11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych ( tekst jednolity : Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.)
 
Gmina Kołaki Kościelne działając zgodnie z art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) zwanej dalej „Ustawą” oraz rozdz. V pkt. 6 specyfikacji istotnych warunków zamówienia zwanej dalej „SIWZ” z  dnia 24 listopada 2015 r. w odpowiedzi na zapytania wyjaśnia treść SIWZ sporządzonej w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „ Kompleksową dostawę energii elektrycznej, obejmującą sprzedaż i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej do obiektów i urządzeń Gminy Kołaki Kościelne w okresie od 01.01.2016 – 31.12.2016 ” udzielając następujących odpowiedzi:
 
Pytanie 1:
Wykonawca zwraca się z prośbą o udzielenie informacji czy podane przez Zamawiającego parametry dystrybucyjne – w szczególności moc umowna i grupa taryfowa, są zgodne z aktualnymi umowami dystrybucyjnymi oraz dokumentami potwierdzającymi możliwość świadczenia usług dystrybucji wydanymi przez właściwego OSD? Jednocześnie wskazujemy, że zmiana parametrów dystrybucyjnych może wiązać się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat, zgodnie z zatwierdzoną przez Prezesa URE Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej właściwego OSD. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie zapisu następującej treści: „ W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”
 
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że podane parametry dystrybucyjne są zgodne z aktualnymi umowami na kompleksową dostawę energii elektrycznej. Jednocześnie w rozdz. XIII, pkt. 5, punktor 9 SIWZ oraz ust. 5, pkt 2, punktor 9 załącznika nr 5 do SIWZ, Zamawiający wprowadza zapis: „W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”
 
Pytanie 2:
Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ ust. 5 pkt. 2 punktor 2 i 6
Wykonawca prosi o doprecyzowanie przedmiotowych zapisów poprzez określenie, iż Zamawiający może zwiększyć ilość punktów poboru energii elektrycznej (PPE) lub zmienić taryfę danego punktu, jedynie w obrębie tych grup taryfowych, które zostały określone i wycenione w ofercie. Punkty z  innych grup taryfowych nieujętych w ofercie będą oznaczały zmianę przedmiotu zamówienia. Z  uwagi na powyższe Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie następującego zapisu:  ”Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwa jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy.”
Wykonawca prosi o dodanie zapisu również w SIWZ część XIII pkt.5.
 
Odpowiedź:
W celu doprecyzowania kwestii związanej z możliwością zwiększenia punktów poboru energii lub zmiany grupy taryfowej, w rozdz. XIII, pkt. 5, punktor 8 SIWZ oraz ust. 5, pkt 2, punktor 8 załącznika nr 5 do SIWZ, Zamawiający wprowadza zapis: „Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy”.
 
Pytanie 3:
Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ ust. 3 pkt. 3
Z uwagi na fakt, że faktury VAT są wysyłane listem zwykłym, Wykonawca nie jest w stanie określić w jakim terminie Zamawiający otrzyma fakturę, co może powodować komplikacje przy ustalaniu prawidłowego terminu płatności. Ponadto, w świetle przepisów podatkowych określenie terminu płatności na liczbę dni liczoną od dnia otrzymania faktury nie pozwala ustalić prawidłowej daty powstania obowiązku podatkowego, a to w konsekwencji naraża wykonawcę, na sankcję skarbowe z tytułu nieterminowego odprowadzania podatku VAT. Art. 19a ust. 5 pkt. 4 ppkt a) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług( Dz.U. 2004 Nr 54 poz. 535 z późn. zm.) stanowi, iż w przypadku dostaw energii elektrycznej obowiązek podatkowy powstaje z chwilą  wystawienia faktury. W związku z powyższym zwracamy się do Zamawiającego z zapytaniem, czy zgadza się na zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu w następujący sposób:
„ Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie …dni od daty wystawienia faktury VAT przelewem na konto Wykonawcy………………………………………………………………………………………….”
 
Odpowiedź:
Zamawiający modyfikuje treść ust. 3, pkt 3 Załącznika nr 5 do SIWZ wprowadzając zapis:
„3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury VAT przelewem na konto Wykonawcy................................................................................................”
 
Pytanie 4:
Dotyczy Załącznika 5 do SIWZ ust. 5 pkt 2 punktor 5
Uprzejmie informujemy, iż w zakresie dystrybucji energii elektrycznej Wykonawca ma obowiązek stosowania cen i stawek opłat zgodnych z obowiązującymi w danym okresie  Taryfą OSD zatwierdzaną przez Prezesa URE. Taryfa OSD wchodzi w życie, w trybie przewidzianym ustawą Prawo energetyczne, w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty opublikowania taryfy w Biuletynie URE. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o zmodyfikowanie przedmiotowego zapisu do treści: „Ceny i stawki opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej ulegają zmianie w przypadku zmiany Taryfy OSD, zatwierdzonej przez Prezesa OSD. Powyższa zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej taryfy OSD bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.”
 
Odpowiedź:
Zamawiający modyfikuje treść w rozdz. XIII, pkt. 5, punktor 5 SIWZ oraz ust. 5, pkt 2, punktor 5 załącznika nr 5 do SIWZ, wprowadzając zapis: „Ceny i stawki opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej ulegają zmianie w przypadku zmiany Taryfy OSD, zatwierdzonej przez Prezesa OSD. Powyższa zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej taryfy OSD bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.”
 
Pytanie 5:
Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ ust. 4, pkt 1
W odniesieniu do przedmiotowego zapisu informujemy, że zgodnie z §42 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną, Zamawiającemu przysługują jedynie bonifikaty. Z uwagi na powyższe zwracamy się z prośbą o usunięcie słowa” upustu” w ww. zapisie.
 
Odpowiedź:
Zamawiający modyfikuje treść ust.4, pkt 1 Załącznika nr 5 do SIWZ wprowadzając zapis:
„W przypadku niedotrzymania standardów i pomiarów jakościowych w dostarczonej energii elektrycznej Zamawiającemu przysługuje bonifikata w wysokości i na warunkach określonych w  Taryfie OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.”
 
Pytanie 6:
Dotyczy Załącznika nr 5 do SIWZ ust. 5, pkt 2, punktor 4
Z uwagi na możliwość zmiany w okresie obowiązywania umowy, Ustawy Prawo Energetyczne wraz z aktami wykonawczymi do ustawy skutkującymi wprowadzeniem dodatkowych obowiązków związanych z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów, Wykonawca zwraca się z prośbą o modyfikację ust. 5, pkt 2 do treści: „ zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących np. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT i wysokości podatku akcyzowego od energii elektrycznej lub innych zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej.”
Z uwagi na nadrzędny charakter przepisów podatkowych i przepisów prawa, Wykonawca zwraca się z prośbą o wprowadzenie zapisu umożliwiającego automatyczną zmianę cen, wynikającą ze zmiany ww. przepisów od dnia ich wejścia w życie. Prosimy o dodanie do przedmiotowego zapisu zdania o treści: „Ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy.”
Wykonawca prosi o zmodyfikowanie w przedmiotowym zakresie Formularza Ofertowego część II, pkt 4.
 
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację treści ust. 5, pkt 2, punktor 4 Załącznika nr 5 do SIWZ. W przypadku tzw. innych zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej . Powyższe zmiany obligują do sporządzenia aneksu do umowy.
 
Pytanie 7:
Wykonawca zwraca się z pytaniem czy Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną?
 
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza podpisanie umowy drogą korespondencyjną.
 
 
Odpowiedzi na pytania zmieniają treść SIWZ w następujący sposób:
 
Do SIWZ rozdz. XIII, pkt 5 dodaje się punktor 8 w brzmieniu:
„ Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy”
 
Do SIWZ rozdz. XIII, pkt 5 dodaje się punktor 9 w brzmieniu:
„W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”
 
W treści SIWZ rozdz. XIII, pkt 5, punktor 5 jest zapis:
„ zmiana ceny ofertowej w przypadku zmian cen jednostkowych energii elektrycznej i stawek za świadczenie usług dystrybucji wyłącznie w przypadku zmiany taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. ”
 
Zastąpiono zapisem:
„ Ceny i stawki opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej ulegają zmianie w przypadku zmiany Taryfy OSD, zatwierdzonej przez Prezesa OSD. Powyższa zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej taryfy OSD bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.”
 
W treści SIWZ rozdz. VIII, pkt 1jest zapis:
„1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z kompletem dokumentów, o których mowa w dziale IV SIWZ. Winna ona być spięta w sposób uniemożliwiający jej rozdzielenie, sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym, drukiem komputerowym lub nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela Wykonawcy. Ofertę należy umieścić w kopercie. Kopertę należy zaadresować na adres Zamawiającego wskazany na stronie tytułowej niniejszej specyfikacji oraz opisać „OFERTA NA PRZETARG: Zakup i dystrybucja energii elektrycznej dla Gminy Kołaki Kościelne”, a także opatrzyć dodatkowym zastrzeżeniem „NIE OTWIERAĆ PRZED 04.12.2015 r. godz. 10:00”. Kopertę należy opisać również pełną nazwą i adresem Wykonawcy.”
 
Zastąpiono zapisem:
„ 1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z kompletem dokumentów, o których mowa w dziale IV SIWZ. Winna ona być spięta w sposób uniemożliwiający jej rozdzielenie, sporządzona w języku polskim, pismem maszynowym, drukiem komputerowym lub nieścieralnym atramentem oraz podpisana przez upoważnionego do reprezentacji przedstawiciela Wykonawcy. Ofertę należy umieścić w kopercie. Kopertę należy zaadresować na adres Zamawiającego wskazany na stronie tytułowej niniejszej specyfikacji oraz opisać „OFERTA NA PRZETARG: Zakup i dystrybucja energii elektrycznej dla Gminy Kołaki Kościelne”, a także opatrzyć dodatkowym zastrzeżeniem „NIE OTWIERAĆ PRZED 07.12.2015 r. godz. 10:00”. Kopertę należy opisać również pełną nazwą i adresem Wykonawcy.
 
W treści SIWZ rozdz. IX, pkt 1 jest zapis:
„1. Ofertę należy złożyć do dnia 04.12.2015 r. do godz. 9:30 w siedzibie Zamawiającego – Urzędzie Gminy w Kołakach Kościelnych, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pok.nr 13(sekretariat).”
 
Zastąpiono zapisem:
„1. Ofertę należy złożyć do dnia 07.12.2015 r. do godz. 9:30 w siedzibie Zamawiającego – Urzędzie Gminy w Kołakach Kościelnych, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pok.nr 13(sekretariat).”
 
W treści SIWZ rozdz. IX, pkt 2 jest zapis:
„2. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego – Urzędzie Gminy w Kołakach Kościelnych, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pok. nr 13 (pokój Wójta) w dniu 04.12.2015r. o godz. 10:00.”
 
Zastąpiono zapisem:
„2. Komisyjne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego – Urzędzie Gminy w Kołakach Kościelnych, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pok. nr 13 (pokój Wójta) w dniu 07.12.2015r. o godz. 10:00.”
 
Odpowiedzi na pytania zmieniają treść Istotnych Postanowień Umowy stanowiącego Załącznik nr 5 do SIWZ w następujący sposób:
 
Do Załącznika nr 5 do SIWZ, ust. 5, pkt 2 dodaje się punktor 8 w brzmieniu:
„ Zwiększenie punktów poboru lub zmiana grupy taryfowej możliwe jest jedynie w obrębie grup taryfowych, które zostały ujęte w SIWZ oraz wycenione w Formularzu Ofertowym Wykonawcy”
 
Do Załącznika nr 5 do SIWZ, ust. 5, pkt 2 dodaje się punktor 9 w brzmieniu:
„W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązany będzie do ich uiszczenia.”
 
W treści Załącznika nr 5 do SIWZ, ust. 3, pkt 3 jest zapis:
„3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty otrzymania faktury VAT przelewem na konto Wykonawcy................................................................................................”
 
Zastąpiono zapisem:
3. Wynagrodzenie za dany okres rozliczeniowy płatne będzie z dołu po zakończeniu okresu rozliczeniowego w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury VAT przelewem na konto Wykonawcy................................................................................................”
 
W treści Załącznika nr 5 do SIWZ, ust. 5, pkt 2, punktor 5 jest zapis:
„ zmiana ceny ofertowej w przypadku zmian cen jednostkowych energii elektrycznej i stawek za świadczenie usług dystrybucji wyłącznie w przypadku zmiany taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. ”
 
Zastąpiono zapisem:
„ Ceny i stawki opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej ulegają zmianie w przypadku zmiany Taryfy OSD, zatwierdzonej przez Prezesa OSD. Powyższa zmiana następuje automatycznie od dnia wejścia w życie nowej taryfy OSD bez konieczności sporządzania aneksu do umowy.”
 
W treści Załącznika nr 5 do SIWZ, ust. 4, pkt 1 jest zapis:
„1. W przypadku niedotrzymania standardów i pomiarów jakościowych w dostarczonej energii elektrycznej Zamawiającemu przysługuje upust i bonifikata w wysokości i na warunkach określonych w Taryfie OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.”
 
Zastąpiono zapisem:
„1. W przypadku niedotrzymania standardów i pomiarów jakościowych w dostarczonej energii elektrycznej Zamawiającemu przysługuje bonifikata w wysokości i na warunkach określonych w Taryfie OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki.”
 
Odpowiedzi na pytania zmieniają treść Formularza Ofertowego stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ w następujący sposób:
 
W treści Załącznika nr 3 do SIWZ cz. II pkt 4 jest zapis:
„4. Oświadczamy, że cena jednostkowa za 1 kWh netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w formularzu cenowym będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym.”
 
Zastąpiono zapisem:
„4. Oświadczamy, że cena jednostkowa za 1 kWh netto (tj. cena bez podatku VAT) podana w formularzu cenowym będzie podlegała zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania energii elektrycznej podatkiem akcyzowym, od dnia jej wejścia w życie bez konieczności sporządzenia aneksu do umowy.”
 
Pozostała treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pozostaje bez zmian.
 W związku z dokonaną zmianą treści ogłoszenia oraz modyfikacją SIWZ, Zamawiający zgodnie z art. 12a ust.1 ustawy w celu zapewnienia Wykonawcom czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia postanowił przedłużyć termin składania i otwarcia ofert, w następujący sposób:
 
 
Oferty należy składać do dnia 7 grudnia 2015 r. do godz. 9:30 w  siedzibie zamawiającego tj. w Sekretariacie Urzędu Gminy w Kołakach Kościelnych, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pokój Nr 13.
 
Otwarcie ofert nastąpi dnia 7 grudnia 2015 r. o godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego: Gmina Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne, pokój Nr 13.
 
 
 
Załączniki:
1. Załącznik nr 5 do SIWZ zaktualizowany
2. Załącznik nr 3 do SIWZ zaktualizowany

Metryka strony

Udostępniający: Krzysztof Pęski

Wytwarzający/odpowiadający: Jarosław Zalewski

Wprowadzający: Jarosław Zalewski

Data wprowadzenia: 2015-12-02

Data modyfikacji: 2015-12-02

Opublikował: Jarosław Zalewski

Data publikacji: 2015-12-02