NR 184/10 z 02.11.2010 r.
ZARZĄDZENIE184/10
WÓJTA GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
z dnia 02 listopada 2010 r.
w sprawie regulaminu naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne.
Na podstawie art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz.1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i poz. 146, Nr 106, poz. 675), w związku z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458) zarządzam, co następuje:
§ 1. Wprowadzam regulamin naboru na wolne stanowiska w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.
§ 3. Taraci moc Zarządzenie Nr 162/06 Wójta Gminy Kołaki Kościelne z dnia 8 listopada 2006 r. w sprawie naboru na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
Barbara Wasiulewska
Załącznik
do Zarządzenia Nr 184/10
Wójta Gminy Kołaki Kościelne
z dnia 02 listopada 2010 r.
REGULAMIN
NABORU NA WOLNE STANOWISKA W URZĘDZIE GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania pracowników samorządowych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy, zgodnie z regulacjami prawnymi zawartymi w:
1) ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z póź. zm),
2) ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 223, poz. 1458),
3) ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z póź. zm.),
4) rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. Nr 62, poz. 286 z póź.zm.).
Regulamin określa szczegółowe zasady naboru, na wolne stanowiska urzędnicze (w tym kierownicze stanowiska urzędnicze) w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne pracowników zatrudnianych na podstawie umowy o pracę. Obejmuje czynności od przygotowania naboru do wyłonienia kandydata, bez czynności nawiązania stosunku pracy.
Rozdział I
Podjecie decyzji o rozpoczęciu procedury naboru
na wolne stanowisko
§ 1. 1. Decyzję o rozpoczęciu procedury naboru podejmuje Wójt Gminy Kołaki Kościelne, w oparciu o informację, w formie wniosku o przyjęcie nowego pracownika, przekazaną przezSekretarza Gminy o wakującym stanowisku urzędniczym bądź kierownika gminnej jednostki organizacyjnej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, powinien być przekazany, np. z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu Urzędu. W przypadku tworzenia nowych stanowisk należy wykonać analizę skutków finansowych zwiększenia zatrudnienia.
3. Wzór wniosku o przyjęcie nowego pracownika stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
4. Sekretarz zobligowany jest do przedłożenia wraz z wnioskiem do akceptacji Wójtowi Gminy projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy.
5. Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust. 4, zawiera:
a) określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy,
b) podstawowy zakres obowiązków,
c) określenie wymagań względem kandydata w zakresie: wykształcenia, cech osobowych i predyspozycji, doświadczenia zawodowego,
d) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań oraz niezbędnego wyposażenia,
e) określenie odpowiedzialności,
f) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
6. Wzór formularza opisu stanowiska pracy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
7. Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.
Rozdział II
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej
§ 2. 1. Procedurę naboru na wolne stanowisko w Urzędzie przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, zwana dalej „Komisją".
2. Komisję powołuje Wójt Gminy Kołaki Kościelne.
3. W skład Komisji Rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Wójt Gminy lub osoba przez niego upoważniona,
b) Sekretarz Gminy / Skarbnik Gminy,
c) inne osoby wskazane przez Wójta.
4. Komisja pracuje w składzie co najmniej 3-osobowym, w tym przewodniczący lub zastępca przewodniczącego.
5. W pracach Komisji nie może uczestniczyć osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby, której dotyczy postępowanie konkursowe, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
6.Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko.
Rozdział III
Etapy naboru
§ 3. Podstawowe fazy procedury naboru na wolne stanowisko w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne:
1) ogłoszenie o naborze kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze,
2) składanie dokumentów aplikacyjnych,
3) ocena formalna ofert — analiza dokumentów aplikacyjnych,
4) selekcja końcowa kandydatów:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna,
5) sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze,
6) upowszechnienie informacji o wyniku naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
§ 4. 1. Ogłoszenie o wolnym stanowisku oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Kołaki Kościelne (BIP) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy.
2. Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in. w:
1) prasie,
2) Powiatowym Urzędzie Pracy.
3. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,
3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem zgodne z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są. niezbędne, a które dodatkowe,
4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,
5) wskazanie wymaganych dokumentów,
6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
4. Ogłoszenie będzie znajdowało się wBIP oraz na tablicy ogłoszeń przezco najmniej 10 dni kalendarzowych.
5. Wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
Rozdział V
Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 5. 1. Po ogłoszeniu naboru, umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń, następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne.
2. Na dokumenty aplikacyjne składają się w szczególności:
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) kserokopie świadectw pracy (jeśli posiada),
7) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
8) oświadczenie o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. Nr 133 poz. 883 )” .
3. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko i tylko w formie pisemnej.
4. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą. elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym — Dz. U. z 2001 r., Nr 130, poz. 1450 z poźn. zm.).
5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Ocena formalna ofert — analiza dokumentów aplikacyjnych
§ 6. 1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów i sprawdzeniu, czy oferty zostały złożone w terminie i czy zawierają wszystkie wymagane dokumenty oraz z czy z dokumentów tych wynika, że kandydat spełnia wymagania formalne wskazane w ogłoszeniu o naborze.
3. Oferty złożone po terminie, oferty nie zawierające wszystkich wymaganych dokumentów oraz oferty, z których wynika, że kandydat nie spełnia wymagań wskazanych w ogłoszeniu o naborze podlegają odrzuceniu, a kandydaci nie są dopuszczeni do dalszego etapu procedury naboru.
4. Przewodniczący Komisji informuje kandydatów o dopuszczeniu albo niedopuszczeniu do dalszego etapu procedury naboru oraz o przyczynie odrzucenia oferty.
5. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili siędo naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział VII
Selekcja końcowa i wybór kandydata
§ 7. 1. Wybór kandydata może być poprzedzony testem lub rozmową kwalifikacyjną, a o metodzie naboru decyduje Komisja Rekrutacyjna.
2. Celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
3. Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.
4. Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
1) predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
2) posiadaną wiedzę na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się o stanowisko,
3) zakres obowiązków i odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
4) cele zawodowe kandydata.
5. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej każdy członek Komisji Rekrutacyjnej przydziela kandydatowi punkty w skali od 1 do 10.
6. Za wybranego uznaje się kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał największą ilość punktów z rozmowy kwalifikacyjnej lub testu, jednak nie mniej niż 60% możliwych do uzyskania punktów.
Rozdział VIII
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
§ 8. 1. Po zakończeniu procedury naboru komisja sporządza protokół.
2. Protokół zawiera w szczególności:
1) określenie stanowiska, na które byt prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
2) liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
3) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,
4) uzasadnienie danego wyboru,
5) skład komisji przeprowadzającej nabór.
3. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.
Rozdział IX
Upowszechnienie informacji o wyniku naboru
§ 9. 1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się niezwłocznie po przeprowadzonym naborze przez umieszczenie na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy oraz opublikowanie w BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
2. Informacja, o której mowa w pkt 1, zawiera:
1) nazwę i adres jednostki,
2) określenie stanowiska,
3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,
4) uzasadnienie dokonanego wyboru albo uzasadnienie nierozstrzygnięcia naboru na stanowisko.
3. Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
4.Wzór informacji o wynikach naboru stanowi załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.
Rozdział X
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
§ 10. 1. Kandydat wyłoniony w drodze naboru przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności i badania lekarskie.
2. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
3. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zakwalifikowały się do dalszego etapu i zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane zgodnie z instrukcją kancelaryjną, a następnie przekazane do archiwum zakładowego.
4. Dokumenty, które wpłyną niekompletne lub po upływie wskazanego terminu, nie będą rozpatrywane. Złożone aplikacje nie podlegają zwrotowi.
Wójt
Barbara Wasiulewska
Załącznik Nr 1
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska
w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne
Kołaki Kościelne, dnia …………………….
(Wnioskodawca)
WÓJT GMINY KOŁAKI KOŚCIELNE
WNIOSEK
O PRZYJECIE NOWEGO PRACOWNIKA
Zwracam się z prośbą o wszczęcie naboru na stanowisko:
Uzasadnienie*:
(Podpis i pieczątka wnioskodawcy) Załączniki:
1. Opis stanowiska pracy
* Należy podać przyczynę powstania wakatu, np.: przejście pracownika na emeryturę lub rentę, powstanie nowej komórki, zmiana przepisów prawnych wprowadzająca nowe zadania do realizacji, inne).
Załącznik Nr 2
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska
w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne
OPIS STANOWISKA PRACY
I. Informacje ogólne dotyczące stanowiska pracy:
1. Stanowisko
II. Wymogi kwalifikacyjne:
Wykształcenie (charakter lub typ szkoły)
1. Wymagany profil (specjalność)
2. Obligatoryjne uprawnienia
3. Doświadczenie zawodowe
4. Predyspozycje osobowościowe
5. Umiejętności zawodowe
III. Zasady współzależności służbowej
1. Bezpośredni przełożony: .....................................................................................................
2. Przełożony wyższego stopnia: ............................................................................................
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Zadania główne: ...................................................................................................................
2. Zadania pomocnicze:..........................................................................................................
3. Zadania okresowe: .............................................................................................................
4. Ocena realizacji zadań:
a) podmiot dokonujący oceny: .......................................................................................................................................
b) metoda oceny.............................................................................................................................
c) mierniki oceny ...............................................................................................................
5. Zakres i rodzaj decyzji podejmowanych na stanowisku pracy: …………………………………………………………………………………………………
6. Zakres czynności : ...................................................................................................................................................
V. Kontakty zewnętrzne: ................................................................................................
VI. Udział w zespołach zadaniowych i roboczych
…………………………………………………………………………………………………
VII. Wyposażenie stanowiska pracy:.
Załącznik Nr 3
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska
w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne
OGŁOSZENIE
Wójta Gminy Kołaki Kościelne
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
I. Nazwa i adres jednostki:
II. Stanowisko urzędnicze:
III. Niezbędne wymagania od kandydatów:
1) ……………………………………..
2) ……………………………………..
3) ……………………………………..
4) ……………………………………..
IV. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
1) ………………………………………………
2) ………………………………………………
3) ………………………………………………
4) ………………………………………………
V. Zadania wykonywane na stanowisku:
1) ………………………………………………..
2) ……………………………………………….
3) ……………………………………………….
4) ………………………………………………
VI. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny ,
2) życiorys (CV) z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4) oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) Kserokopie świadectw pracy (jeśli posiada),
7) Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje.
8) Oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. Nr 133 poz. 883 )” .
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć lub przesłać na adres Urzędu Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne pokój nr 13 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – …………………..” do dnia ………………….
Kandydaci spełniający wymagania niezbędne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie dalszej rekrutacji.
Dokumenty, które wpłyną niekompletne lub po upływie wskazanego terminu, nie będą rozpatrywane. Złożone aplikacje nie podlegają zwrotowi.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.ug.kolaki.wrotapodlasia.pl/ oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Kołaki Kościelne
Załącznik Nr 4
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska
w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne
Kołaki Kościelne, ………………………… r.
PROTOKÓŁ Z NABORU
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
I. Nazwa i adres jednostki: …………………………………………………………………….
II. Stanowisko urzędnicze: ……………………………………………………………………..
III. Skład komisji przeprowadzającej nabór:
Przewodniczący Komisji: ………………………… - ………………………………
Członkowie Komisji: ………………………… - ................................................
………………………… - ………………………………
IV. Liczba nadesłanych ofert: …………
W tym spełniających wymagania formalne: …………
V. Zastosowane techniki i metody naboru:
1) ………………………………………………………………………..,
2) ………………………………………………………………………...
VI. Lista 5 najlepszych kandydatów według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze:
1) …………………., zamieszkała w ……………………,
2) …………………., zamieszkały w ……………………,
3) …………………., zamieszkały w ……………………,
4) …………………., zamieszkała w ……………………,
5) …………………., zamieszkały w …………………….
VII. Uzasadnienie dokonanego wyboru.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpisy członków Komisji: …………………………….
…………………………….
…………………………….
Załącznik Nr 5
do Regulaminu naboru na wolne stanowiska
w Urzędzie Gminy Kołaki Kościelne
INFORMACJA 0 WYNIKACH NABORU
(nazwa stanowiska pracy)
Informujemy, że w wyniku zakończenia procedury naboru na w/w stanowisko został/a wybrany/a Pan/i ………………........................................ zamieszkały/a ..........................................................
(imię i nazwisko) (miejsce zamieszkania)
Uzasadnienie dokonanego wyboru:
(data i podpis osoby upoważnionej)
Metryka strony