ptotokół Nr VIII/11 z dnia 28.10.2011 r
Protokół Nr VIII/11
Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
odbytej w dniu 28 października 2011 r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 10:00w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 11:20. W Sesji udział wzięło 13 radnych (lista obecności: załącznik Nr 1).
Ad. 1
Obrady VIII Sesji Rady Gminy otworzył Przewodniczący Rady - Pan Bogdan Józef Dąbrowski. Przywitał przybyłych na sesję Radnych, Panią Wójt, Panią Skarbnik, Panie i Panów sołtysów (zał. Nr 2). Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 13 radnych, co stanowi wystarczające kworum do podejmowania prawomocnych uchwał. Nieobecni radni Milewski Mirosław i Misiewicz Krzysztof – usprawiedliwieni.
Ad. 2.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad VIII sesji Rady Gminy
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad VIII Sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu obrad VII Sesji Rady Gminy z dnia 15 września 2011 r.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między sesjami.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:
a/ zmian w budżecie gminy,
b/ zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2011-2014,
c/ zmiany porozumienia międzygminnego,
d/ regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Kołaki Kościelne,
e/ określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin,
f/ ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Kołaki Kościelne,
g/ przekazania Społeczno-Oświatowemu Stowarzyszeniu Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym „Edukator” prowadzenia Szkoły Filialnej w Zaniach Leśnicy,
h/ zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – cz. II, Administracja samorządowa”.
7. Informacja o podmiotach , w których wykonywana będzie praca społecznie użyteczna.
8. Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2010/2011 oraz o wynikach sprawdzianów i egzaminów.
9. Informacja Wójta Gminy na temat oświadczeń majątkowych złożonych przez Z-cę Wójta, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz
osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Wójta.
10. Informacja Przewodniczącego Rady Gminy Kołaki Kościelne o oświadczeniach majątkowych złożonych przez radnych Rady Gminy Kołaki Kościelne.
11. Wnioski i oświadczenia radnych.
12. Sprawy różne.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Przewodniczący rady zapytał, czy są uwagi lub inne propozycje.
Pani Wójt poprosiła o zdjęcie z obrad dzisiejszej sesji punktu 6g, tj. przekazania Społeczno-Oświatowemu Stowarzyszeniu Pomocy Pokrzywdzonym i Niepełnosprawnym „Edukator” prowadzenia Szkoły Filialnej w Zaniach Leśnicy, ponieważ na dzień dzisiejszy nie zaopiniował projektu uchwały Podlaski Kurator Oświaty, a bez opinii Kuratora nie możemy podjąć takiej uchwały, wycofuję ten wniosek o podjęcie uchwały na dzisiejszych obradach.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne propozycje. Innych uwag nie wniesiono, więc Przewodniczący Rady poprosił o przyjęcie porządku obrad ze zdjęciem punktu 6g:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad po zmianach został przyjęty jednogłośnie (Zał. Nr 3).
Ad. 3.
Następnym punktem będzie przyjęcie protokołu obrad VII sesji Rady Gminy z dnia 15 września 2011 r. Protokół był wyłożony do wglądu. Zapytał, czy są uwagi lub pytania odnośnie protokołu. Uwag nie było, więc Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół ten uważa się za przyjęty.
Ad. 4.
Radni nie składali interpelacji. Zapytania przeniesiono do punktu sprawy różne.
Ad. 5.
W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie informacji o pracy między sesjami.
Pani Wójt - ostatnia sesja odbyła się 15 września 2011 r., na której podjęto jedną uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy, która została wprowadzona do realizacji.
Jeśli chodzi o inne prace, to rozpoczęliśmy batalię o przyszłą inwestycję na lata do 2014 roku, a jest to uregulowanie gospodarki ściekowej w całej gminie. Chcę poinformować, że na dzień dzisiejszy wpłynęło około 350 wniosków, co świadczy o tym, że jest bardzo duże zainteresowanie a także dojrzałość, że potrzeba jest regulacji w tej dziedzinie ochrony środowiska, czyli walka ze ściekami. Odbyłam w większości wsi spotkania, żeby informować i dotrzeć do społeczeństwa, na jakich zasadach ogólnych będzie to realizowane, żeby jak najwięcej osób objąć tym programem. Spotykam się z różnymi konkluzjami, ale 350 wniosków, tzn. że jest potrzeba ten program wdrożyć, ale są też głosy krytyczne, z czego pokryjemy? Musimy po prostu sprężyć gminę i przeciwstawić się problemowi. Widzę, że jest to do zrealizowania, nie będzie ani upadku, ani innych historii z gminą. Sceptykom bym powiedziała, że pewnie tak jest, jak się nic nie robi, to fajnie jest atakować, a jak wyjdzie to po co ma to wyjść. Ale potrzeba jest ogromna, szereg przepisów o tym świadczy. Dzisiaj nie doświadczamy pewnych rzeczy, a wiedza nasza będzie po pewnych doświadczeniach ugruntowana, dlaczego było potrzeba. Wtedy, gdy przekazywałam informację, to była jedyna forma wsparcia gmin przez program ogłoszony przez NFOŚ i wtedy te wyliczenia, które przedstawiałam na zebraniach były nieco inne. Na dzień dzisiejszy mam informację z Urzędu Marszałkowskiego, że ramach programu rozwoju obszarów wiejskich w grudniu nabór będzie trwał aż do 20 stycznia zostanie ogłoszony konkurs na realizację tego przedsięwzięcia, tych przydomowych oczyszczalni przez marszałka. Jesteśmy w kontakcie, wyliczenia są nieco inne, inna problematyka i w samej technologii, w procedurze naboru wniosków. Pracujemy nad tym, wdrożyliśmy już to w ten sposób, że nawiązałam współprace z osobą, która pomoże opracować taki wniosek, my będziemy gromadzić wszelkie niezbędne dokumenty. Zarząd Województwa Podlaskiego przeznacza na ten cel 70 mln. Jeżeli każdej gminie przypadłoby po 1 mln wsparcia, co by nas satysfakcjonowało, to z wielkim powodzeniem uzyskamy te środki. W tym programie jest dokładka 70% do kosztów netto, czyli z 10 tys. kosztów brutto gminie i państwu, jako współuczestniczących w projekcie wypadłoby 4250 zł, to gmina ma około 3 tys. Podjęliśmy próby na dzień dzisiejszy, dokumenty które zgromadziliśmy od państwa są bardzo dobre i będą potrzebne do Starostwa, żeby zgłosić tą inwestycję, te dokumenty też pójdą w koszty. Pójdziemy ścieżką PROW i przy konstrukcji budżetu na przyszły rok wskażę w jaki sposób i gdzie powinniśmy zagwarantować środki, ale to nie przekreśla naszego udziału w Narodowym Funduszu, gdyby to okazało się nieskuteczne, ponieważ NFOŚ w styczniu też będzie przyjmował wnioski. Jeżeli do stycznia złożymy i będziemy widzieli, że jest nie więcej jak 70 gmin, to nie będziemy się przygotowywać do Narodowego Funduszu, który jest dla nas nieco gorszy. Aczkolwiek proponował dobrą pożyczkę na całe zadanie na 3,5%. To ruszy i nie ma od tego odwrotu i nad tym pracujemy. To przedsięwzięcie na przyszłe lata. Gdyby wyszło z PROW, to 2012 rok jest na przygotowanie dokumentacji, przetargu a realizacja 2013-214. To w przyszłym roku nie byłoby jeszcze kosztów a środki kumulować na przyszłe lata.
Pani Wójt poprosiła o pytania. Pytań nie było. Na tym Pani Wójt zakończyła (Zał. Nr 4).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto.
Ad. 6.
a) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że zmiany są podyktowane tym, że odstąpiliśmy w tym roku od realizacji niektórych programów, żeby się sprężyć i załatwić bieżące sprawy. Zapłaciliśmy za fakturę na eternit z własnych środków ponad 90 tys. i musimy poczekać na zwrot. Zrezygnowaliśmy z nasadzenia i ze stawem damy spokój oraz z wyposażeniem świetlicy.
Następnie Pani Skarbnik omówiła dokładnie wprowadzane zmiany w budżecie (Zał. Nr 5).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 5).
b) W tym punkcie Pani Skarbnik przedstawiła dokładnie projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2011-2014, która wiąże się z uchwałą poprzednią, gdyż wprowadzone zmiany nie powodują zwiększenia składki obsługi długu w tych latach (Zał. Nr 6).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2011-2014 i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2011-2014 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 6).
c) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że wniesiony projekt uchwały w sprawie zmiany porozumienia międzygminnego zawiera załącznik zmienionego porozumienia pomiędzy Miastem Zambrów a Gmina Kołaki Kościelne i innymi Gminami, które współfinansują budowę naszego wysypiska śmieci w Zambrowie. Jest to nowoczesny Zakład Przetwarzania i Utylizacji. W tych zmianach w porozumieniu znalazł się punkt, może niewielki, ale chociaż tyle udało się uzyskać, a tego nie było. Jest to zawarte w porozumieniu z 24.08.2011 r. w punkcie 1 i 2. O tym mówiliśmy już na poprzednich sesjach i komisjach. Proszę o podjecie tej uchwały, bo wtedy porozumienie będzie ważne.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmiany porozumienia międzygminnego i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany porozumienia międzygminnego została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 7).
d) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że projekt uchwały dotyczy regulaminu regulującego płace nauczycieli w zakresie nie objętym przez Kartę Nauczyciela. Obejmuje ona regulację wysokości stawek oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy. Zwiększamy dodatek za wychowawstwo do 100 zł, motywacyjny , funkcyjny, co ma wpływ na średnią wynagrodzeń nauczycieli.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Kołaki Kościelne i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Kołaki Kościelne została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 8).
e) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że ta uchwała reguluje zasady liczenia wynagrodzenia dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin. Ustala jego pensum i godziny ponadwymiarowe.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 9).
f) W tym punkcie Pani Wójt wyjaśniła, że uchwała reguluje opłaty za przedszkola w czasie przekraczającym wymiar określony w ustawie, czyli ponad 5 godzin, czyli 1,50 zł za godzinę ponad przebywania dziecka w przedszkolu. Opłata miesięcznie jest porównywalna z opłata wnoszoną dotychczas.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Kołaki Kościelne i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Kołaki Kościelne została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 10).
h) W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że województwo podlaskie realizowało duży program, i zapraszało do współpracy gminy, gdyż łatwiej pozyskać środki unijne, związane z elektronicznymi usługami dla ludności. Pierwsza część tego była realizowana już wcześniej a teraz będzie realizowana druga część Administracja samorządowa od 2013 roku. Wiąże się to też z otrzymaniem nowego sprzętu komputerowego. Deklarujemy tu, że wyłożymy 24 tys. zł. w 2013 roku, będzie to nasz wkład własny.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie zgłaszali uwag i zapytań. Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – cz. II Administracja samorządowa” i poprosił o głosowanie:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – cz. II Administracja samorządowa” została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 11).
Ad. 7.
W tym punkcie Pani Wójt powiedziała, że taka informacja jest przedkładana dla Prezesa Sądu Rejonowego oraz Radzie Gminy i wynika to z przepisów ustawy w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna. Informacja zawiera wykaz trzech podmiotów, w których będzie wykonywana ta praca na terenie gminy (Zał. Nr 12).
Ad. 8.
W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2010/2011 oraz o wynikach sprawdzianów i egzaminów. Wynika to z przepisów ustawy o systemie oświaty. Powiedziała, że radni otrzymali sporo materiałów na ten temat. Wyniki sprawdzianów i egzaminów w tym okresie sprawozdawczym są niżej średniej, ale wynika to może z rocznika lub trudności zadań. Moim takim wskaźnikiem jest to, jak sobie radzą dzieci w szkołach średnich, i mam ogląd, bo do nas wpływa informacja, a wiele młodzieży z naszej gminy kończy średnie szkoły maturami z bardzo dobrymi wynikami. Co roku komuś z gminy funduję tylko w Liceum nagrodę, bo ono się do nas zgłasza, jak nie najlepszy absolwent, to najlepszy maturzysta (Zał. Nr 13).
Ad. 9.
W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła informację o oświadczeniach majątkowych złożonych przez Z-cę Wójta, Sekretarza Gminy, Skarbnika Gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz osoby upoważnione do wydawania decyzji administracyjnych w imieniu Wójta. Niektóre oświadczenia zawierają drobne błędy merytoryczne, ale nie wpływają one na wszczęcie postępowania (Zał. Nr 14).
Przedstawiła też informację o wynikach analizy oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie Podlaskiemu (Zał. Nr 15) oraz informację Naczelnika Urzędu Skarbowego o analizie oświadczeniach majątkowych (Zał. Nr 16).
Ad. 10
W tym punkcie Przewodniczący Rady przekazał informację o oświadczeniach majątkowych złożonych przez radnych Rady Gminy Kołaki Kościelne (Zał. Nr 17).
Ad. 11.
Radni nie składali wniosków i oświadczeń.
Ad. 12.
W sprawach różnych Pani Wójt przedstawiła pismo, które wpłynęło do Urzędu i również do Rady Gminy, gdzie adwokat Pani Jarząbek wzywa do usunięcia naruszenia przez Radę Gminy związanego z uchwałą Rady Gminy z dnia 21 czerwca 2011 r. poprzez uchylenie tej uchwały, wyrażającej zgodę na zbycie bezprzetargowo nieruchomości położonej w miejscowości Ćwikły Rupie (Zał. Nr 18).
Pani Wójt powiedziała, że już samo wezwanie Rady w takim trybie do usunięcia uchybień, których tak naprawdę nie ma, bo przecież wyrokiem Sądu było powiedziane, że źle zbyłam tę działkę, nie podzieliwszy jej i nie sprzedawszy jej przy przyległych działkach. Po to był później podział po granicy zrobiony, to jest już jakaś paranoja, ale musimy po prostu odpowiadać na te pisma, żeby bezczynności Wysokiej Rady nie było i Wójta. I jeszcze jest uzasadnieni, mamy wytłumaczyć, co się stało przez ten czas, że odstępujemy od wydzierżawienia na ten okres długi, a dokonuje podziału. Wzywa nas do usunięcia uchwały, której już nie ma. Przygotowaliśmy projekt odpowiedzi (Zał. Nr 19). Przecież ja nie zrobię kolejnego kroku naruszenia dyscypliny urzędniczej, że sprzedam z powrotem, czy wydzierżawię wbrew wyrokowi Sadu, który jednoznacznie pokazał, że źle to było to sprzedane, uchylając mój akt notarialny. Nie można wydatkować pieniędzy gminnych w tym zakresie. Chcę do Państwa z tą informacja dotrzeć, że to nie jest jakaś samowola, tylko jest wyrok, który był ostateczny i w apelacji przesądzony. Teraz Wójt, który kolejny raz zrobi coś nie tak, jak jest w idei tego wyroku, to Sąd wniesie o ukaranie za takie postępowanie. Ale odpowiadać trzeba ludziom, którzy nie rozumieją. Szkoda Pani Jarząbek, że tutaj pieniądze swoje kładzie. No bo jak się można wytłumaczyć, jak się własna własnością działa. Gmina źle sprzedała, ale sprzeda teraz dobrze, ale nikt nie może narzucić, jak ma to sprzedać i komu. Nie ma takiej mocy, bo jest właścicielem i każdy ma prawo decydować o własnej własności. I proszę o zezwolenie na taką odpowiedź Panu Przewodniczącemu, bo taka odpowiedź pójdzie również do Kancelarii Adwokackiej i Pani Jarząbek.
Proszę Radę o przegłosowanie projektu stanowiska i odpowiedzi w tej kwestii:
- za – 13 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów
Rada przyjęła stanowisko jednogłośnie.
Następnie Pani Wójt zwróciła uwagę na to, że jest to okres projektowania budżetu na przyszły rok, są lepsze wskaźniki, jeśli chodzi o pozyskanie subwencji. Czarno to widziałam, ale się nie spełniło. Sytuacja będzie lepsza, niż w tym roku, który był bardzo ubogi i okrojony przez subwencję. Nie jeszcze dziś debaty o szkole w Zaniach, ale ona wróci, gdyż są nowe rozwiązania. Jeśli chodzi o drobne sprawy, które nie poszły, to będziemy jeszcze dowozić gruzu na drogi. Ponadto będziemy bazować na gospodarce nieruchomościami, żeby pozyskać środki na te duże przedsięwzięcie związane z budową gminnych oczyszczalni. Na dzień dzisiejszy nie mam jeszcze wyceny Ośrodka Zdrowia, choć myślałam, że będzie. Lekarz zostaje tu przeniesiony.
Pani Sołtys wsi Zanie Konopka Monika zapytała o zarośnięty rów przy drodze wyjazdowej z Zań na ósemkę.
Pani Wójt – o tym rogu rozmawiamy 10 lat. Właścicielem Gmina nie jest i monitowała dziesiątki razy i nie ma z kim rozmawiać, a teraz tym bardziej, jak idzie przebudowa tej drogi.
Pan Zalewski Zdzisław, sołtys wsi Podłatki Duże – skierować tam dwóch skazanych, niech wytną tam krzaki.
Pani Wójt – ale to nie jest gminne mienie.
Chcę poinformować Państwa, że teraz bardzo uaktywniło się stowarzyszenie Ruch Rozwoju Regionu. Dostałam ostatni reprymendę, że nie umiem do nich napisać, bo napisałam Regionalnego a nie Regionu i szkoda jest papieru, tuszu i czasu, jak mam takie bzdury pisać do nich. Stowarzyszenie to skierowało do Rady Gminy Pismo, które odczytam (Zał. Nr 20). Pani Wójt przedstawiła to pismo. Powiem, że nazwy ulic nadaje Rada Gminy uchwałą na wniosek właściciela i póki co Gmina jest zarządcą ulic i dróg. I takiego wniosku nigdy nie złożę, żeby nie robić rewolucji i namieszać ludziom w dokumentach, regonach nipach. Jest jeszcze drugie pismo do Wójta, na które odpowiedziałam już (Zał. Nr 21). W konsekwencji tego mamy co robić, będziemy odpisywać.
Pan Kossakowski Marian zaproponował zlikwidowanie rogów przed Gminą i powiększyć parking.
Pani Wójt – myślimy o tym, jeżeli będą środki. Nie wiemy jeszcze gdzie zlokalizujemy oczyszczalnię, przed budynkiem czy za się pomieścimy.
Ad. 13.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim i zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy.
Protokolant Przewodniczący Rady Gminy
Hanna Dąbrowska Bogdan Józef Dąbrowski
Metryka strony