ptotokół Nr XVII/12 z dnia 31.12.2012 r
Protokół Nr XVII/12
Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
odbytej w dniu 31 grudnia 2012 r.
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 10:00 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 11:30. W Sesji udział wzięło 14 radnych, nieobecna radna Pani Konopka Jolanta – usprawiedliwiona (lista obecności: Zał. Nr 1).
Ad. 1.
Obrady XVII Sesji Rady Gminy otworzył i prowadził Przewodniczący Rady - Pan Bogdan Józef Dąbrowski. Przywitał przybyłych na sesję Radnych, Panią Wójt, Panie i Panów sołtysów (Zał. Nr 2) oraz zaproszonych gości – ks. Proboszcza Zbigniewa Choromańskiego, Radnego Powiatu Henryka Jaworowskiego i radnego Sejmiku Województwa Podlaskiego Marka Komorowskiego (Zał. Nr 3). Mieszkańcy gminy nie uczestniczyli w sesji (Zał. Nr 4).
Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
Ad. 2.
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XVII sesji Rady Gminy:
1. Otwarcie sesji.
2. Przyjęcie porządku obrad XVII Sesji Rady Gminy.
3. Przyjęcie protokołu obrad XVI Sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2012 r.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Informacja Wójta Gminy o pracy między sesjami.
6. Podjęcie uchwały w sprawach:
a/ zmian w budżecie gminy,
b/ uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013-
2030,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
c/ budżetu gminy na 2013 r.:
- dyskusja,
- podjęcie uchwały,
d/ zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów
Społecznych na lata 2006-2016,
e/ regulaminu utrzymania i porządku w gminie Kołaki Kościelne,
f/ ustalenia stawek opłat za gospodarowanie odpadami,
g/ terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi,
h/ wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.
7. Wnioski i oświadczenia radnych.
8. Sprawy różne.
9. Zamknięcie posiedzenia.
Następnie zapytał, czy są inne propozycje lub uwagi dotyczące przedstawionego porządku obrad.
Pani Wójt poprosiła o zdjęcie z porządku obrad punktu dotyczącego ustalenia stawek opłat za gospodarowanie odpadami pkt 6f, gdyż przyjęcie uchwał śmieciowych zostało przesunięte do końca stycznia 2013 roku.
Innych uwag do porządku obrad nie było, więc Przewodniczący Rady poprosił o przyjęcie porządku poprzez głosowanie, ze zdjęciem punktu 6f:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Zał. Nr 5).
Ad. 3.
Przewodniczący Rady powiedział, że protokół obrad XVI sesji Rady Gminy z dnia 28 listopada 2012 r. był wyłożony do wglądu. Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub pytania odnośnie protokołu. Uwag nie było, więc Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół ten uważa się za przyjęty.
Ad. 4.
Radni nie składali interpelacji. Zapytania przeniesiono do punktu sprawy różne.
Ad. 5.
W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Wójt o przedstawienie informacji o pracy między sesjami.
Pani Wójt - ostatnia sesja odbyła się 28 listopada 2012 r., była to sesja wyjazdowa do Olsztyna, na której Wysoka Rada podjęła uchwały w sprawach:
a/ zmian w budżecie gminy,
b/ obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 r.,
c/ obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku
leśnego na 2013 r.,
d/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
e/ określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,
f/ bezpłatnego i ogólnodostępnego korzystania z boiska do piłki nożnej realizowanego w ramach projektu pn.: “Budowa boiska wiejskiego do piłki nożnej w miejscowości Kołaki Kościelne” zgłoszonego do dofinansowania w ramach działania 413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju dla operacji, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i rozwój wsi” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013.
Zgodnie z przepisami uchwały zostały wdrożone i realizowane. Był to krótki okres międzysesyjny, ale został złożony i przyjęty do realizacji wniosek na budowę boiska trawiastego przy Zespole Szkół w Kołakach Kościelnych. Na tej sesji odbyły się też wykłady z zakresu hodowli trzody chlewnej oraz bydła mlecznego, a także odbyła się degustacja wyrobów z mleka owczego. Ponadto realizowano bieżące zadania.
Jeżeli są zapytania, to bardzo proszę. Pani Wójt podziękowała.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto. (Zał. Nr 6).
Ad. 6.
a) W tym punkcie Pani Skarbnik Gminy omówiła szczegółowo uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Zmiany zawierają kosmetykę całego budżetu. Jeśli są pytania, to proszę.
Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 r. została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 7).
b) W tym punkcie Pani Skarbnik przedstawiła szczegółowo uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013- 2030. Poprosiła o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013- 2030 i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013- 2030 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 8).
c/ W tym punkcie Pani Skarbnik przedstawiła szczegółowo założenia budżetu gminy na 2013 rok. Poprosiła o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie budżetu gminy na 2013 rok i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie budżetu gminy na 2013 rok została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 9).
d/ W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006-2016.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006-2016 i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2006-2016 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 10).
e) W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła szczegółowo uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kołaki Kościelne. Poprosiła o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kołaki Kościelne i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kołaki Kościelne została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 10).
g) W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Poprosiła o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 11).
h) W tym punkcie Pani Wójt przedstawiła uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości. Poprosiła o pytania.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości i poprosił o głosowanie:
- za – 14 głosów,
- przeciw – 0 głosów,
- wstrzymało się – 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 12).
Ad. 7.
W tym punkcie radny Pan Andrzej Długoborski powiedział, że uchwały śmieciowe, to będzie bolesna sprawa, te uchwały musimy podjąć, ale to nie wynika z naszej złej woli.
Jeśli chodzi o dotacje to myślę, że najpierw musimy dołożyć do szpitala a później do straży i innych instytucji.
Ad. 8.
W sprawach różnych radny Pan Andrzej Długoborski poruszył sprawę krzyża misyjnego. Myślę, że jako radni, sołtysi powinnyśmy podjąć inicjatywę ufundowania krzyża misyjnego. Zbliżają się misje i była by to pamiątka od nas. Koszt to około 1-1,5 tys. zł.
Pani Wójt – to ma być dębowy i tym zajmą się fachowcy, może P. Jaworowscy wysuszą.
Następnie zabrał głos Pan Jaworowski Henryk – wiceprzewodniczący Rady Powiatu, który przedstawił zrealizowane zadania w powiecie w 2012 r. – wykonano halę sportową i wyposażono, udało się dla szpitala kupić nowoczesny tomograf komputerowy i nową karetkę pogotowia z wyposażeniem. Następnie w i mieniu własnym i powiatu złożył życzenia Noworoczne.
Następnie życzenia w imieniu Sejmiku Województwa i własnym złożył Pan Marek Komorowski – radny Sejmiku Województwa.
Następnie ks. kanonik Zbigniew Choromański podziękował za współpracę z sołtysami i radnymi. Zgłosił problem wody na cmentarzu, może własnymi siłami udałoby się odwodnić teren.
Pani Wójt – zwróciła się do radnego powiatu, żeby drogę na Wygodę wykonać bez ogromnych nakładów, jakie przewidział Powiat, można zrobić nakładkę.
Jeśli chodzi o szpital, to w dofinansowaniach jest priorytetem, ale nasze możliwości to 20-30 tys. zł.
Pan Leszek Dołęgowski – radny – ani grosza na szpital, bo chcieli mi uciąć palca.
Pan Andrzej Długoborski – radny – nie likwidujmy, bo tu jest pierwsza pomoc.
Pani Wójt – zaprosimy P. dyrektora i nam wyjaśni niektóre sprawy.
Innych głosów nie było.
Ad. 9.
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim i zamknął obrady XVII sesji Rady Gminy, jednocześnie zapraszając na wspólny opłatek.
Protokolant Przewodniczący Rady Gminy
Hanna Dąbrowska Bogdan Józef Dąbrowski
Metryka strony