ptotokół Nr XXII/13 z dnia 26.11.2013 r

Protokół nr 22/13
Sesji Rady Gminy Kołaki Kościelne
odbytej w dniu 26 listopada 2013 r.
 
Obrady Sesji rozpoczęto o godz. 10:00 w budynku Urzędu Gminy, a zakończono o godz. 12:00. 
 
Ad. 1) 
Obrady XXII Sesji Rady Gminy otworzył i prowadził Przewodniczący Rady - Pan Bogdan Józef Dąbrowski. Przywitał przybyłych na sesję Radnych (Zał. Nr 1), Zastępcę Wójta Pana Jarosława Zalewskiego, Panią Skarbnik Helenę Chmielewską, Panie i Panów Sołtysów (Zał. Nr 2) oraz zaproszonych gości – Panią Małgorzatę Pogorzelską z Fundacji Wspomagania Wsi, Pana Mirosława Gumowskiego – kierownika Oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa, Pana Janusza Grodzkiego – dyrektora Zespołu Szkół w Kołakach Kościelnych (Zał. Nr 3). W sesji nie brali udziału mieszkańcy gminy (Zał. Nr 4).
Przewodniczący Rady na podstawie listy obecności radnych stwierdził, że w sesji bierze udział 14 radnych, co stanowi wystarczające quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.
 
Ad. 2)
Przewodniczący Rady przedstawił porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy:
1.      Otwarcie sesji.
2.      Przyjęcie porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy.
3.      Przyjęcie protokołu obrad XXI Sesji Rady Gminy z dnia 29 sierpnia 2013 r.
4.      Interpelacje i zapytania radnych.
5.      Informacja Wójta Gminy o pracy między sesjami.
6. Podjęcie uchwał w sprawach:   
     a/  zmian w budżecie gminy,
     b/ zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013 – 2031,
     c/  obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2014 r.,
     d/ obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2014 r.,
     e/  określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Kołaki Kościelne oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
7.  Informacja o wyznaczonych podmiotach, w których wykonywana będzie praca społecznie użyteczna.
8.  Informacja z realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2012/2013 i przygotowaniu placówek do nowego roku szkolnego.
9. Informacja na temat złożonych oświadczeń majątkowych przez pracowników i radnych.
10. Informacja Urzędu Skarbowego o złożonych oświadczeniach majątkowych.
11. Informacja Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku o realizacji obowiązków z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi nałożonymi na gminę.
12. Wnioski i oświadczenia radnych.
13.  Sprawy różne.
14. Zamknięcie posiedzenia.
    Następnie Przewodniczący Rady zapytał, czy są inne propozycje lub uwagi dotyczące przedstawionego porządku obrad. Uwag i wniosków nie zgłoszono, więc Przewodniczący Rady  poprosił o przyjęcie porządku obrad poprzez głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że porządek obrad został przyjęty jednogłośnie (Zał. Nr 5).
 
Ad. 3)
Przewodniczący Rady powiedział, że protokół obrad XXI sesji Rady Gminy z dnia 29 sierpnia 2013 r. był wyłożony do wglądu. Przewodniczący Rady zapytał, czy są uwagi lub pytania odnośnie protokołu. Uwag nie było, więc Przewodniczący Rady stwierdził, że protokół ten uważa się za przyjęty.
 
Ad. 4)
Radni nie składali interpelacji. Zapytania przeniesiono do punktu sprawy różne.
 
Ad. 5)
W tym punkcie Przewodniczący Rady oddał głos dla Pana Jarosława Zalewskiego - Zastępcy Wójta, który przedstawił informację o pracy między sesjami (Zał. Nr 6).
 
Przed realizacją dalszego porządku obrad sesji Przewodniczący Rady oddał głos zaproszonym gościom.
Pani Małgorzata Pogorzelska – reprezentuję Fundację Wspomagania Wsi i z tej Fundacji realizowaliśmy projekt na terenie Gminy Kołaki Kościelne, tu w Kołakach „ABC przedsiębiorczości” i te warsztaty odbywały się trzy dni. Na tych warsztatach tworzyliśmy budżety gospodarstwa rolnego, budżety domowe i później tworzyliśmy typowe rodziny, znaczy się fikcyjne. Zapoznawaliśmy się z nazewnictwem ekonomicznym i bankowym. Te warsztaty maiły na celu podniesienie świadomości średnich i małych gospodarstw rolnych. W tych warsztatach uczestniczyła młodzież szkolna i studenci. Chcę przedstawić jeszcze projekt, który obecnie realizujemy. Jest to projekt „Polski cyfrowej równych szans”. Projekt jest skierowany do osób po 50 roku życia i takie warsztaty organizujemy z seniorami. Uczymy seniorów korzystania z komputerów, internetu a także ich zachęcamy do korzystania z tych urządzeń cyfrowych. Z mojej strony to wszystko. Mam takie zapytanie, czy będę mogła zrobić zdjęcie państwu i prosić o podpisanie listy obecności.
Pan Andrzej Długoborski – radny: czy można Pani zadać pytanie?
Pani Małgorzata Pogorzelska – można.
Pan Andrzej Długoborski – nie wiem, może przespałem coś, ale to było robione dla Gminy i jakieś szkolenia takie ogólne i gdzie rolnicy byli zapoznawani z tymi szkoleniami, czy to było w jakimś gronie?
Pani Małgorzata Pogorzelska – współpracujemy ze Stowarzyszeniem „RURORA”.
Pan Andrzej Długoborski – nie bardzo rozumiem
Pani Małgorzata Pogorzelska – istnieje Stowarzyszenie „RURORE”, gdzie Pan Tadeusz Kołakowski jest członkiem Zarządu tego Stowarzyszenia.
Pan Andrzej Długoborski – to szkolenie dla tego Stowarzyszenia?
Pan Andrzej Długoborski – tak, ale też chcę przedstawić materiały promocyjne tego projektu, jak ktoś będzie zainteresowany, to proszę bardzo, zachęcamy do korzystania.
Pan Andrzej Długoborski – ale te szkolenia pokazuję, że są one dla jakiejś wąskiej grupy, bez jakiegoś szerszego celu, bo w sumie odnosi się to do rolników z gminy Kołakowskiej, tak, dobrze to zrozumiałem, tak, czy nie? Czy tylko do tej organizacji? Jeśli tak, to nie rozumiem obecności Pani.
Pani Małgorzata Pogorzelska – do osób mieszkających na wsi.
Pan Andrzej Długoborski – do osób mieszkających na wsi, ale podejrzewam, że nikt z nas nie słyszał Pani wykładu i nikt nie uczestniczył.
Pan Przewodniczący Rady – a kiedy to było?
Pani Małgorzata Pogorzelska – we wrześniu.
Pan Andrzej Długoborski – a sołtysów powiadamialiście?
Pan Kazimierz Chrostowski – nie ma zdjęć i publikacji.
Pan Przewodniczący Rady – a gdzie to się odbywało, można wiedzieć?
Pani Małgorzata Pogorzelska – u Pana Kołakowskiego w mieszkaniu.
Pan Andrzej Długoborski – a my mamy teraz dać w cudzysłowiu swoją twarz, żeby potwierdzić?
Pani Małgorzata Pogorzelska – ja też w ten sposób promuję takie działania i zachęcam do dalszych edycji, bo będą dalsze edycje i będą prowadzone takie warsztaty.
Pan Kazimierz Chrostowski – ale to będzie promowane, żeśmy tam byli.
Pan Andrzej Długoborski – wie Pani, to jest takie rozminięcie się, żeby to było jakoś delikatnie, mówię, że to nie jest do Pani. Pani tu nie rozumie czegoś prawdopodobnie. Nie sądzę, żeby było wskazane, żebyśmy tu firmowali cokolwiek, jako Rada, czy Sołtysi, bo to później ktoś będzie wykorzystywał po prostu. Tym bardziej, że nikt nas wcześniej nie powiadamiał.
Pan Tadeusz Ożarowski – sołtys wsi Kossaki Borowe – żadnej wiadomości nie było, że takie coś istnieje.
Pan Andrzej Długoborski – ktoś Panią postawił w bardzo brzydkiej i głupiej sytuacji, niezręcznej.
Pan Przewodniczący Rady – no widzi Pani, nic nie wiedzieliśmy. Myślę, że na przyszłość, jeśli Pani chce nam coś powiedzieć, jako z Fundacji Wspomagania Wsi, to zapraszamy na sesję, to proszę tu z nami przekazać.
Ogólna dyskusja. Pani Małgorzata Pogorzelska opuściła salę obrad.
Następnie głos zabrał Pan Mirosław Gumowski - kierownik Oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa, który przedstawił sprawę, która przydarzyła się producentom kukurydzy, gdyż na terenie gminy Kołaki został schwytany jeden osobnik szkodnika kwarantannowego – zachodnia kukurydziana stonka korzeniowa. Zapoznał zebranych z jej pochodzeniem i jak doszła do naszego kraju oraz metodami walki z nią, a zadaniem Inspekcji jest ograniczenie jej rozprzestrzeniania się zgodnie z rozporządzeniem. Inspekcja Ochrony Roślin ma skontrolować wykonie poprzez kontrolę 2% kukurydzy w 2013 r. i 2% w przyszłym roku. We współpracy z Panami Sołtysami jestem zobligowany do ustalenia liczby producentów na obszarze całej gminy Kołaki Kościelne. Proszę Panów sołtysów, żeby przyjęli ode mnie listy do wypełnienia, gdzie będą ujawniać swoich producentów kukurydzy ze swojej wioski, jaki areał był zasiany w 2013 r. i jaki będzie zasiany w 2014 r. Taka mam prośbę. Następnie wyjaśnił o szkodniku omacnicy kłosowianki. Rolnik powinien prowadzić ewidencję zabiegów wykonywanych w kukurydzy.
Dziękuję za wysłuchanie.
Przewodniczący Rady podziękował za wyjaśnienia o tych szkodnikach.
 
Ad. 6
a) i b) W tym punkcie Przewodniczący Rady poprosił Panią Skarbnik o przedstawienie zmian w budżecie gminy.
Pani Skarbnik omówiła szczegółowo proponowane zmiany w budżecie gminy oraz zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013 – 2031. Poprosiła, żeby jako pierwsze przyjąć uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusje. Dyskusji nie podjęto, więc Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013 – 2031 i poprosił o głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kołaki Kościelne na lata 2013 – 2031 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 7).
Następnie Przewodniczący Rady przedstawił uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy i poprosił o głosowanie:
za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 8).
 
c) W tym punkcie Pan Jarosław Zalewski – Zastępca Wójta przedstawił projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów przyjętej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014. Cena 40 zł została przyjęta na Komisjach Rady i taką propozycję proszę o przyjęcie. Jest to stawka taka, jak w tym roku.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów przyjętej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014 i poprosił o głosowanie:
za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów przyjętej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014 została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 9).
 
d) W tym punkcie Pan Jarosław Zalewski – Zastępca Wójta przedstawił projekt uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2014 r. Też stawka zostaje z poprzedniego roku.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2014 r. i poprosił o głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna do celów wymiaru podatku leśnego na 2014 r. została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 10).
 
e) W tym punkcie Pani Hanna Dąbrowska – podinspektor omówiła szczegółowo projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Kołaki Kościelne oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków.
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Radni nie podjęli dyskusji, więc Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Kołaki Kościelne oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków i poprosił o głosowanie:
-za- 14 głosów,
-przeciw- 0 głosów,
-wstrzymało się- 0 głosów.
Przewodniczący Rady stwierdził, że uchwała w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest Gmina Kołaki Kościelne oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków została przyjęta jednogłośnie (Zał. Nr 11).
 
Ad. 7)
W tym punkcie Pani Hanna Dąbrowska – podinspektor przedstawiła informację o wyznaczonych podmiotach, w których wykonywana będzie praca społecznie użyteczna (Zał. Nr 12).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie podjęli dyskusji.
 
Ad.8)
W tym punkcie dyrektor Zespołu Szkół przedstawił informację z realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2012/2013 i przygotowaniu placówek do nowego roku szkolnego (Zał. Nr 13).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie podjęli dyskusji.
 
Ad. 9)
W tym punkcie Pani Hanna Dąbrowska – podinspektor przedstawiła informację na temat złożonych oświadczeń majątkowych przez zastępcę wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy oraz osób wydających decyzje administracyjne w imieniu wójta (Zał. Nr 14).
Następnie przedstawiła informację na temat oświadczeń majątkowych składanych przez radnych za 2012 rok (Zał. Nr 15).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie podjęli dyskusji.
 
Ad. 10)
W tym punkcie Pani Hanna Dąbrowska – podinspektor przedstawiła informację Naczelnika Urzędu Skarbowego w Zambrowie o złożonych oświadczeniach majątkowych (Zał. Nr 16) i informację Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku o analizie oświadczeń majątkowych złożonych Wojewodzie Podlaskiemu przez Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady (Zał. 17).
Przewodniczący Rady otworzył dyskusję. Radni nie podjęli dyskusji.
 
Ad. 11)
W tym punkcie Pani Anna Biała – podinspektor przedstawiła wystąpienie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Białymstoku w związku z kontrolą realizacji ustawowych zadań gminy z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zał. Nr 18).
Przewodniczący Rady powiedział, że jeśli chodzi o śmieci to każdy wie jaka jest sytuacja, że po Nowym Roku te terminy odbioru nie będą jak dotąd, w każdym miesiącu inne, a będzie jakiś jeden konkretny termin.
Druga sprawa to może nie wszyscy wiedzą, że za cmentarzem jest wysypisko na duże śmieci, jest ogrodzone, są duże kontenery, jest tablica. Każdy może tam zawieść codziennie, klucz jest w gminie.
 
Ad. 12) Radni nie składali wniosków i oświadczeń.
 
Ad. 13)
W sprawach różnych Przewodniczący Rady poprosiła Pana dyrektora w związku z częściowym odbiorem tego boiska, o tyle dobrze się  nie skończyło, że trawa nie urosła i nie ma zupełnego wykończenia tego boiska, ale wszystko na dobrej drodze, z firmą podpisaliśmy dokumenty, jak będzie wszystko wykonane dopiero będzie przelew na zapłatę, a szczegółowiej jeszcze Pan dyrektor dopowie.
Pan Janusz Grodzki – dyrektor Zespołu – boisko tak naprawdę jest wykonane, tylko kwestia urośnięcia trawy. Firma trochę zbagatelizowała, miała czas na wykonanie od września, pogoda sprzyjała w tym roku. Są bramki, tymczasowo schowane, jest tylko kwestia urośnięcia trawy. Termin został wydłużony do czerwca 2014 r.
Pan Andrzej Długoborski – radny – czy został wykonany drenaż?
Pan dyrektor – są spadki, taki był wykonany projekt.
Pan Andrzej Długoborski – czy dzieci nie będą tam zostawiać śladów i wgłębień, bo nie ma odwodnienia i boisko będzie wysychało długo.
Pan dyrektor – ale to gmina robiła projekt.
Pani Anna Biała – boisko za 50 tys. to nie oczekujmy cudów.
Pan Andrzej Długoborski – te prace za 50 tys. to są bardzo drogie, wyrównanie boiska.
Pani Skarbnik – boisko finansowane jest w ten sposób, że 20 tys. nasze środki a 30 tys. unijne.
Pan Krzysztof Misiewicz – radny – za 30% tych pieniędzy, to była taka rozmowa ze strażą poruszana, że straż miała się zająć tym, zagospodarowaniem tego placu i tą robotę co oni wykonali, to za 30% czy 20% można było zrobić we własnym zakresie.
Pan Mirosław Milewski – radny – czy te prace, które teraz są zrobione, to będą przyjęte przez gminę, czy nie będą?
Pani Anna Biała – na razie nie są zakończone, całość będzie zakończona w czerwcu, wtedy będzie odbiór końcowy i wtedy będziemy oceniać.
Pan Bogdan Dąbrowski – Przewodniczący Rady – ten dokument co podpisaliśmy z firma nazywa się częściowe przyjęcie, ale gmina żadnej opłaty nie poniosła, po zakończeniu wszystkiego dopiero będzie przelew za boisko. Cena tego boiska 49 tys. gmina prawie 19 tys. reszta dotacja.
Pan Krzysztof Misiewicz – radny – oni dostali praktycznie czysty plac, bo najgorsza robota oczyszczenie placu była czynem zrobiona.
Pan Andrzej Długoborski – podejrzewam, że tu chodzi o to, ze jakby zdarzył się wypadek na boisku wykonanym przez rodziców, zakład ubezpieczeniowy miałby zastrzeżenia, że coś było nie tak, tutaj może być spaprane, ale jest papier i ubezpieczenie będzie wypłacone, to tak może być.
Pan Janusz Grodzki – dyrektor – być może zrobilibyście taniej, ale brak by było  atestów, np. bramek. Jeżeli kupuje się stolik do szkoły to można kupić za 30 zł ale ja muszę płacić 120 – 140 zł, bo musi być atest.
Pan Zajkowski Wiesław sołtys wsi Kołaki Kościelne – kto projektował to linię, co stawili koło nas, że od razu nie zawiesili lamp, to pytanie do radnego, czy Pana Przewodniczącego i druga sprawa czy jest coś poruszane w gminie na temat straży, jakiś samochód, coś, gmina, Pan Wójt czy radni debatują na ten temat.
Pan Przewodniczący Rady – ale o co chodzi?
Pan Zajkowski Wiesław – no samochód jaki by nie było.
Pani Skarbnik – powiem tak, mamy planowane w budżecie na założenie tych lamp oświetleniowych 20 tys. zł., teraz ma być to wykonane już, że w tym tygodniu mają być już zrobione te lampy. Za lampy płaci gmina a za linie Zakład Energetyczny i tego nie można łączyć w jedną całość.
Pan Długoborski Andrzej – radny – czy program nauczania, który wpływa z Ministerstwa jest konsultowany wcześniej z nauczycielami?
Pan Dyrektor – programy nauczania wybiera każdy nauczyciel ze swego przedmiotu. Programy są na stronie ministerstwa do wyboru i każdy nauczyciel wybierając podręcznik wybiera program nauczania. Programy są na pewno konsultowane, bo warunkiem dopuszczenia programu jest konsultacja, ale jak przebiega, to nie powiem.
Pan Andrzej Długoborski – takie mi się pytanie nasuwa następne, bo wyniki są, jakie są egzaminów, myślę że uczniowie nie nadążą za taka realizacją tematów i to się przekłada na egzaminy. Bo jeśli na każdej lekcji jest jeden temat i nie ma powtórek, to nie wyobrażam sobie wzrostu wyników w egzaminach.
Pan dyrektor – realizacja programu zależna jest też od nauczyciela, bo on ma plan pracy i ma wpływ na to, ponieważ on opracowuje plan nauczania. Dzieci opierają się na kalkulatorach, ale macie dzieci i wnuczki, to zapytajcie ich tabliczki mnożenia?
Pan Andrzej Długoborski – czy ubezpieczenia są obowiązkowe w szkole?
Pan dyrektor – ubezpieczenia w szkole nie są obowiązkowe, chcielibyśmy, żeby uczniowie byli ubezpieczeni.
Pan Andrzej Długoborski – to dlaczego jest zawsze do ucznia ubezpieczenie, ubezpieczenie przez wychowawców, jeśli to nie jest obowiązkowe?
Pan dyrektor – ponieważ każda szkoła chciałaby, aby jej uczniowie byli ubezpieczeni, bo w razie wypadku, rodzice mogą powiedzieć, że ja nie wiedziałem, że dziecko jest nieubezpieczone, dlatego w szkole dajemy oświadczenia, że rezygnują z ubezpieczenia dziecka na terenie placówki. Kiedyś było tak, że dzieci byli ubezpieczeni z KRUS, a w tej chwili nie ma.
Pan Andrzej Długoborski – czy ubezpieczenia razem obejmują dzieci i pracowników?
Pan dyrektor – nie, pracownicy ubezpieczają się dodatkowo.
Pani Konopka Monika – sołtys wsi Zanie – zgłosiła dziury na drodze do Wygody.
Pan Maliszewski Wojciech – sołtys wsi Krusze – gdzieś na Magazynowej w Zambrowie jest biuro i tam powiat skierował. Gmina by wystąpiła o naprawę tego kawałka, żeby połatać te dziury.
Pani Hanna Dąbrowska – cały czas monitujemy do Powiatu, i teraz też zrobiliśmy zdjęcia i wystąpienie. Na następną sesję zaproszony zostanie Wiceprzewodniczący Rady Powiatu i będziemy to rozstrzygać.
Pani Kulesza Anna – radna – zapytała, dlaczego firma zbierająca śmieci robi zdjęcia, czemu one mają służyć?
Pan Kotowski Jacek – radny – bo nie chcą im odbierać śmieci na Czerwonym Borze.
Pan Przewodniczący Rady – spotkałem się z sytuacją, żeby nie dawać siatki od bel, sznurków oraz folii, bo im się to wkręca w ta maszynę.
Pani Konopka Monika – u nas nie są wszystkie zebrane we wsi.
Pan Przewodniczący Rady – jeśli będą problemy trzeba kogoś z firmy zaprosić i wyjaśnią.
Pani Hanna Dąbrowska – zadzwonimy i wyjaśnimy.
Na sesję przybył Pan Zienkiewicz Sławomir z Czach i złożył na ręce Przewodniczącego wezwanie o zapłatę za powstałą szkodę na samochodzie.
Pani Krajewska Jadwiga – sołtys wsi Wiśniówek – chcę zgłosić do naprawy drogę w Wiśniówku od asfaltu do ósemki.
Innych spraw nie poruszano.   
 
Ad. 14)
Przewodniczący Rady podziękował wszystkim i zamknął obrady XXII Sesji Rady Gminy.
 
 
Co do wniosku Pana Zienkiewicza, to było takie zdarzenie, że z drugiego pietra budynku Urzędu z tyłu wypadła szyba na samochód Pana Zienkiewicza. Żona przyjechała po odbiór dziecka do przedszkola, chociaż z tyłu budynku nie ma parkingu i zajazdu, ale stało się i zdarzenie było, nie wiem, bo żona później odjechała i przyszła za jakiś czas, kilka dni. Wpłynął wniosek do Wójta o zapłatę odszkodowania w wysokości 3 tys. zł wraz ze zdjęciami uszkodzonego samochodu, ale mam wątpliwości co do tej wyceny, gdyż powstałe szkody obejmują wcześniejsze wady samochodu, jak zbite lusterko.
Pan Jarosław Zalewski – Zastępca Wójta – przyszedł Pan Zienkiewicz za kilka dni i powiedziałem mu, że takiej sytuacji nie byliśmy jeszcze, muszę się zorientować co i jak. Wstępnie zgodziłem się na 3 tys., ale po konsultacji z Radcą Prawnym, że jest to za wysoko i trzeba będzie się udać do rzeczoznawcy jakiegoś.
Pan Kotowski Jacek – radny – robiłem to wycenę z systemu, jaka robi się dla firmy ubezpieczeniowej i nie obchodzi mnie, kto to będzie płaci, bo to jest wycena dla klienta.
Pan Długoborski Andrzej – ile to kosztowało rzeczywiście?
Pan Kotowski Jacek – to nie było naprawiane, robiłem tylko wycenę.
Pani Hanna Dąbrowska – pomijając to, nie powinieneś tego robić, bo jesteś radnym.
Pan Kotowski Jacek – a dlaczego mam nie robić?
Ogólna dyskusja.
Przewodniczący Rady – chwile tu porozmawialiśmy i Pan Jacek mówi, że ta szkoda w wysokości 1,5 tys. zł. może się zamykać. Według mnie jakaś wina gminy na pewno jest, a przesadzać z kosztami na pewno też, są pewne granice.
Pan Dołęgowski Leszek – radny – to dziwne, że ruszyłeś się z tego miejsca i tego nikt tego nie poświadczy.
Pani Dąbrowska Hanna – najlepiej dojść do ugody.
Pan Przewodniczący Rady – tym bardziej, że majster tyle mówi, że 1,5 zł to zrobi.
Pan Gosk Leszek – radny – trochę wina gminy, trochę zony, że zaparkowała, wypośrodkować.
Pan Kossakowski Marian – radny – dać cenę po środku i najlepsza sprawa.
Pan Przewodniczący Rady – myślę że na te 1,5 tys. przystańcie i będzie po sprawie. Źle było, że żona odjechała. Tak sprawa wygląda. Rzecz nie przyjemna, ale jak majster mówi, że w tych kosztach można się wyrobić, to najlepiej.
Na tym zakończono dyskusje o samochodzie.
 
 
 
       Protokołowała                                                                  Przewodniczący Rady
 
    Hanna Dąbrowska                                                           Bogdan Józef Dąbrowski
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Kołaki Kościelne, Hanna Dąbrowska

Wytwarzający/odpowiadający: Jarosław Zalewski

Wprowadzający: Jarosław Zalewski

Data wprowadzenia: 2014-02-06

Data modyfikacji: 2014-02-06

Opublikował: Jarosław Zalewski

Data publikacji: 2014-02-06